Du vill att jag ska falla, mot något som du har gjort till ditt. Men ska jag falla, ja då ska det finnas plats att falla fritt.

Två slag i magen. Ett säger skuld. Det andra säger ångest. Skuld, för vad som gjorts och inte gjorts. För vem jag är. Ångest, för vad som ska bli nu. För vem du är.
-
Korten ligger på bordet nu. Jag la dem där och lät dig spela. Trodde i min förkastliga naivitet att det var bra nu, att jag kunde slappna av. Att slaget skuld var ett minne blott, nu när hela den nakna sanningen låg där på bordet, uppfläkt och redo att bearbetas. Kände mig rentvådd för en vacker stund där, kände att fan vad bra det var, det där med sanning.
-
Men sanningen slog tillbaka, hårt hårt hårt. Och det gör ondare än någonsin.





Jag kan inte skilja på
Om jag vill vinna dig
Jag kan inte skilja på
Om jag vill va med dig
Jag kan inte skilja på
Om jag vill bli av med dig
Och jag kan inte skilja på
Om jag vill skada dig

Men du om nån borde förstå
Att man inte gör såhär mot mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0