Jag tog första bästa vägen ut, när någon bad mig tänka om.

Hon har gjort det igen. Jag tror inte mina öron. Jag trodde inte mina öron, i går när hon satte i gång att sjunga och sjöng precis just sådär. Sådär så att jag ryser och blir alldeles uppfylld av starka känslor som ger sig tillkänna. Sådär så att jag känner igen mig i vartenda ord, varenda stavelse. Sådär så att jag börjar fundera på om vi alla ändå inte är en och samma person innerst inne trots allt, och att det i själva verket är en del av mig själv som skrivit texten.
.
För det skulle mycket väl kunna vara det, om jag bara hade samma talang och samma gåva som denna fantastiska människa har. Då hade det varit jag som skrev en sådan text, för då hade det varit jag som kunnat sätta ord på mina känslor på ett så klockrent, fantastiskt och sätt. Det är precis så det är.
.
.
Här blev jag den jag är
Här kommer jag förbli
Här har jag längtat bort
Här har jag känt mig fri
Här har jag blickat framåt
Men ofta tittat ner
Jag är nog inte det du drömmer om
Men jag är det du ser
.
Du har ditt eget facit
för rätt och för fel
Du kanske bär på en massa saker
Jag förstår en liten del
Hade du någon innan
Vill du ha någon sen
Ja, jag vill säga att jag älskar dig
men det är för tidigt än



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0