Vacation

Ännu en söndag, ännu en molnig dag, och ännu ett påsklov! Gissa vilket jag gillar bäst? Mm, just det. LOV!

Om 24 timmar virrar jag och Nicole förmodligen runt på Zürich flygplats desperat sökandes efter det anslutande flygplan som ska ta oss till Nice. Japp, ni läste rätt. Vi blir tvungna att byta plan på väg dit, och detta ska vi göra alldeles ensamma. På en främmande flygplats i ett främmande land som talar inte mindre än tre och ett halvt främmande språk. Lägg dessutom till att vi ska klara av saken på 1 timme och 15 minuter, och där har ni det. Jag säger som Melissa Horn; hur ska det gå?

Äsch, det kommer att gå alldeles strålande tror jag, och det är ju trots allt bara på vägen dit. Sedan är allt frid och fröjd, och vi kan i lugn och ro njuta av de 24 grader Nice tycks bjuda på. Gosh, vad det ska bli underbart!!!

I dag är det packning som står på listan, och så hade jag faktiskt tänkt försöka komma i säng hyfsat tidigt också. Vi får nog ge oss iväg vid 7 i morgon bitti, så det skulle kännas fint att sova lite innan dess. Min dygnsrytm har rubbats en hel del på senaste, och hur jag än gör lyckas det alltid sluta med att jag kommer i säng alldeles för sent...

I fredags hamnade jag hos Cajsa där jag fann Markus, Stina och Nette. Vi satt på terassen och rökte vattenpipa (sommar!!) för att sedan baka pannkakor halv två på natten. Mums! I går var jag först på jubileumscirkus med Nicole, Nette och Cajsa. På kvällen var jag hos Elina med lite trevligt folk vilket slutade med att jag likt en sengångare stupade i säng kvart i fyra i morse.  Att jag dessutom blev snuvad på en timmes sömn på grund av sommartid gjorde väl inte saken sådär fantastiskt mycket bättre, men med nybakta grahamsbullar (à la moi) och te till frukost piggnade jag faktiskt till rätt rejält. Resväskan, here I come!


Kommentarer
Postat av: nicole

Oh längtar! Med dina franskkunskaper och mina små (men användbara?) tyskakunskaper så kommer vi klara oss galant i zürich.

2010-03-28 @ 17:58:05
URL: http://nlindborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0