Free falling

Idag slog jag rekord. Idag lämnade jag sängen tidigt, tidigare, tidigast. Tja, åtminstone jämfört med de senaste 8 dagarna, och allting är ju trots allt relativt!

Helt allvarligt talat känns det inte som att jag har gjort någonting sedan jag tog studenten. Det är inte en negativ känsla, inte alls - tvärtom så känns det underbart skönt att inte vara uppbokad med saker att göra alla timmar på dygnet. Sedan att känslan inte är riktigt rätt är en annan femma, och jag har faktiskt sysselsatt mig lite sådär lagom mycket på senaste. En söndag i Pildammsparken, en fika med Åsa, en lunch med mamma, ridning, två studentfester, en tur i stan med Johanna & Freddie, en trip till Smyge, lite barnvaktning och fest hos Nicole har jag hunnit med, och det hela har blandats med en del sanslöst slappande.

Snart blir det dock andra bullar, och i går fick jag mitt jobbschema för sommaren. Jag måste erkänna att jag blev en aning chockad när jag såg tiderna - jag har skrivit på kontrakt att jobba fram till 7 augusti, men enligt schemat ska jag jobba fram till den 27 september... Jag protesterar dock inte - det innebär ju bara ännu mer pengar och ännu mer sysselsättning under den annars ganska så tomma hösten... :)

På tal om sysselsättning så ska jag sysselsätta mig med att äta lite nu, magen börjar skrika rejält efter mat. Senare i dag åker jag till stan med Elina och i kväll väntar picnic på Flotten för att fira min extramorfar som fyller 90 år i dag. Stort grattis till honom!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0