Läslusen

Jag vet inte hur det är med er, men för min del medför sommaren även att jag blir en ännu värre bokmal än jag redan är... Därför tänkte jag att det kunde passa bra med en såndär liten lista med böcker som åtminstone jag anser är riktiga must-reads! 

- Drömmar ur snö samt Inte ens det förflutna av Anna Jansson. Mina favoriter bland de många deckare som kommit från denna författare, och alla är de lika genomarbetade och spännande. Perfekt sommarläsning!

The Undomestic Godess av Sophie Kinsella. En galet underhållande och härlig bok med en underbar story!Kräver ingen större tankeverksamhet och passar därför utmärkt när man vill slappa till det lite.

- Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. En oerhört gripande, vacker och tankeställande bok som sätter en hel del perspektiv på saker och ting.

- Remember Me? av Sophie Kinsella. Ännu en humorspäckad roman med härlig story som bjuder på både en och två goda skratt.

- Millennium-trilogin av Stieg Larsson. En gnutta uttjatad, jag vet, men jag kan faktiskt inte låta bli att nämna dessa beroendeframkallande, nervpirrande och välskrivna böcker. En del hjärnaktivitet krävs dock, men det är så värt det! 

- Skam av Karin Alvtegen. Varning för sträckläsning! En bra story med många överraskningar...

- The Collector av John Fowles. En av de få böckerna som skolan mer eller mindre tvingat på mig som jag faktiskt genuint tyckt om. Spännande är bara förnamnet...

Sådärja, det var lite tips från Mikaelas Bokguide AB, höhö. Read it and weep!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0