Kungsholmens hamn

Vi lever i vår egen värld
Där går vi långt och benen bär
Allt vi behöver det finns där
Vi lever i vår egen värld

Om hösten hittar hit igen
Då håller vi ihop min vän
Ja då lever vi för sommaren
Om hösten hittar hit igen

Adrenalinet rusar redan i ådrorna när jag tänker på att jag om ynka tre små dygn ska få uppleva dessa vackra ord, denna vackra människa, denna vackra musik alldeles på riktigt, alldeles nära. På en liten scen i en stor stad mitt i en ljuvlig sommarkväll. Det kommer att bli fint, det kommer det. Fint, och alldeles sådär överväldigande vackert att man inte riktigt vet var man ska ta vägen.

Jag åker alltså till Stockholm i morgon mina vänner, och där ska det levas livet vill jag lova. På måndag kväll kommer jag tillbaka - med en tommare plånbok men ett desto mer välfyllt hjärta. Livet leker, och det gör jag med.

Vi ska vara dom vi vill vara, hellre nu än efteråt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0