Beautiful dawn

Long time, no see. Mjo, det blir så i bland. Jag har egentligen inte varit speciellt upptagen, faktum är att skolan känns lugnare än någonsin, men i bland blir det bara inte av att man skriver. Angående det där med skolan vet jag inte riktigt vad det är som har hänt, men jag måste nog ha laddat om rätt rejält under julen ändå, för ingenting känns så tungt som förut. Då har jag ändå passerat två prov, en uppsats, en presentation (på franska, herregud) och ett antal läxor. Men jag vet inte, det har liksom bara aldrig kommit till den där punkten då man bara får panik och går ner sig i allt. Inte för att jag saknar det eller så, jag klagar inte!

Nåja, hur okomplicerad skolan än kan tyckas (so far, men vänta bara...) så är helgen alltid lika välkommen, och denna lördagsmorgon likaså. Jag vaknade vid gott humör och har precis avslutat en mysig frukost med mina kära föräldrar. Bror min har packat väskan till Linköping/Norrköping där han ska göra praktik för sin flygledar-utbildning. I en hel vecka ska jag klara mig utan honom, hur ska det gå? Hmm, för att vara helt ärlig så tror jag inte att det är någon av oss som sörjer det speciellt mycket. Syskonkärlek!

I dag hade jag i alla fall tänkt fortsätta på föräldrar-umgänget (vilket faktiskt kan vara ytterst trevligt, i lagom portioner) och gå en sväng på stan med folket. Det blir härligt, och samtidigt ska jag göra slag i hela jobbsöknings-saken. 10 stycken CV + personliga brev får följa med ut och ska lämnas på diverse caféer och affärer. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0