My new friend

Det är ingen bra idé att sätta sig och se på en deckarfilm en söndagkväll, om man inte har självdisciplin nog att slita sig därifrån i tid. Just den självdisciplinen saknade jag i går kväll, och följaktligen var kroppen inte helt med på noterna när det var dags att masa sig upp i morse. Uscha! Tanken på det stundande sportlovet, som fungerat som morot ungefär ända sedan vi började skolan efter jul, lyste dock upp saker och ting liksom det faktum att det kommit ännu mer vit och fin snö. Yep, jag gillar det fortfarande, två månader senare. Well, nästan hela tiden i alla fall. När det inte är för kallt.

För övrigt har det varit en riktig sådan där intetsägande dag, och jag kan inte riktigt komma på något jag fick ut av att pallra mig till skolan i dag. Eller, att umgås med alla fina vänner är ju förstås aldrig fel, men det känns som om det finns bättre platser att göra det på än en galet kall (men fin) skola...

Efter skolan blev det lite mindre intetsägande, och jag svischade iväg till stallet för att ta itu med min nya medryttarhäst. Ska numera även hjälpa till med Carolines Cyrano, och i dag var alltså första gången. Han håller fortfarande på att sättas igång efter en massa månaders skada, och fick trava för första gången i dag. Jag hade ju väntat mig någon form av rodeouppvisning, men faktum är att han skötte sig alldeles ypperligt. Fin ponny!

Nu känner jag a) att jag babblat på alldeles för mycket och b) att den där bristen på självdisciplin börjar göra sig påmind igen, så nu blir det till att släpa sig själv i tårna (går det?) härifrån för att plumsa i säng något sådär i tid.

Godernatten!


 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Knasiga, knasiga människa. FORTFARANDE INTE TRÖTT PÅ SNÖ???!

2010-02-02 @ 11:05:51
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0