Even the stars refuse to shine

Ännu en septemberdag, och ännu en dag i sensommarens tecken. Även i dag har vi njutit av sol och drygt 20-gradig värme, det är inte klokt! Vi funderade på att åka och ta ett dopp i det blå efter middagen här hemma, men kom tillslut fram till att det nog var lite väl kyligt ändå. I morgon däremot, tror jag att jag ploppar ner och doppar mig efter skolan om det fina vädret bestämmer sig för att stanna så länge.

Trots denna härliga värme har jag inte riktigt varit på topp i dag, irriterande nog. Irriterad är nog förresten ett ganska bra ord att beskriva mig med i dag, vilket inte blir helt rättvist mot folk i min omgivning emellanåt, tyvärr. Jag får be om ursäkt i fall ni kommit i kläm! ;) 

Nu känns det i alla fall som att humöret kommit på rätt plats, och om man bortser från min Spotify-abstinens (befinner mig vid fel dator...) samt en lätt huvudvärk är jag mitt vanliga, glada jag. Resplanerna har fortskridit och nu är flygbiljetter till den 29 december (tror jag att det var) bokade och klara. Vi planerar att hålla oss i och omkring Kapstaden alla 10 dagar, men ska bo 4 dagar inne i själva centrum och resterande tid på ett strandhotell. Wonderful!

Nähä hörni, nu ska jag bänka mig i soffan för att se återstoden av nyheterna och sedan är det ju faktiskt Idol-premiär! Jag brukar inte orka hänga med särskilt länge på dessa auditions, men tänkte göra ett försök i kväll i alla fall. Lite skoj är det trots allt att höra på alla... 

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Oh, du din lyllos! ;)

Samma här, men försöker hänga med så länge jag kan... Auditionsen är kul iaf (hm..hur rätt blev det där ordet?).

2009-09-08 @ 21:09:11
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0