Inexplicable

Precis kryssat ner mappen "Skolarbete" här på min lilla laptop, en mapp som sorgligt nog förföljt mig inte mindre än hela helgen. Jag skojar inte när jag säger att min lilla näsa inte stuckits utanför dörren sedan i fredags, och det känns ganska hemskt. I stället har vi suttit här inne, fångade av en religionstenta från helvetet, tillsammans med svenskprov, historiequiz, mattetal och annat skoj. Damn, vilken händelserik helg jag haft! (ironin flödar...)

Som ni kanske märkt (?) har jag inte riktigt varit mig själv på senaste, och det har överhuvudtaget varit väldigt mycket depp och ledsna humör den senaste tiden. Jag kan inte riktigt förklara mig, men jag antar att det har en del att göra med stressen och pressen från alla håll och kanter, som vanligt. En del breakdowns har det blivit i alla fall, tårar (damn, vad det är skönt att gråta ibland!) och mycket djupt känslosnack, men nu känns det som om jag är på väg tillbaka igen. Åtminstone för tillfället, och jag ska jobba på det där med optimismen! :)

För att återgå till helgens aktiviteter så är det som borde vara klart klart i alla fall, och för att vara helt ärlig känner jag mig inte alls så slutkörd som jag brukar göra efter en pluggsöndag som denna. Jag vet inte om det beror på blåbärspajen jag bakade (ja, jag tog mig tiden till det) eller att jag sov till halv ett på dagen i går, men ännu är jag inte sömnig trots att jag pluggat i ca 6 timmar idag medan jag bara sov 5 timmar i natt. I'm impressed!

Som ni kanske förstått har helgen ägnats åt studierna, men i går kväll var faktiskt Elina & co här, så lite variation blev det. Alltid något? Då avnjöt vi även den nyss nämna blåbärspajen vilken faktiskt blev god om jag får säga det själv, i alla fall för att vara första gången med ett nytt recept, haha.

Hepp, nu är det dags att uppdatera sig lite på vad andra haft för sig de senaste dygnen. Ansiktsbok, here I come!

                                              



Kommentarer
Postat av: Amanda

Hoppas allting lättar snart. :) Mums på pajen. ;)



SV: Tänkte på mig, jaså? ;)

2009-11-08 @ 21:36:53
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: tove

Den pajen skulle man inte tacka nej till :D

Hoppas allting vänder snart o du får en toppenvecka !

2009-11-09 @ 20:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0