Untitled.

Livet är inte rättvist. Detta har konstaterats många många gånger, men det är inte mindre sant för det. Fel människor råkar ut för fel saker, och det är ofta de allra oskylidgaste, finaste människorna som får betala priset. Sedan kan man ju fråga sig hur man definierar en "fin människa", och det är väl alltid bli någon som blir ledsen, men i bland känns det bara oerhört fel och orättvist. Jag fick i dag reda på att en väldigt glad, fin människa som älskar livet och har hjälpt mig med massor, har cancer och måste opereras samt genomgå en massa behandlingar. Det är visserligen en godartad cancer, men faktumet kvarstår och det här är verkligen inte en människa som förtjänar lidande! Det är inte mycket att göra åt saken, men det känns bara fruktansvärt sorgligt och orättvist. Vi får i alla fall hoppas på det allra bästa, och att det löser sig så bra och smärtfritt som möjligt. Tänker på dig! <3 

Kommentarer
Postat av: tove

Var i samma sits för ett tag sen...

Dock var det cancer som dem sa från början att det var liten chans att hon skulle överleva.

Mitt inlägg på bdb häromdan var just om det.

Men att det blir en person som verkligen hjälpt mig att inse att det är värt att kämpa vidare även om det känns svårt. Jag skulle verkligen gjort vad som helst för att det skulle vara jag. För så mkt glädje hon gav alla..

Men det finns inget att göra förutom att göra det bästa av av allting. Även om jag är jätteledsen över att hon inte orkade till slut så var det det bästa för henne. Hon var lycklig till sista stund o fick tillbringa sin sista stund med hennes son & älskade. Vad mer kan man begära? Hon fick ett bra slut o hennes ord kommer alltid sitta i mitt minne.



Så hoppas allt fixar sig nu för både dig & den andra <3

2009-03-13 @ 23:28:54
Postat av: nicole

Usch! Mamma hade en godartad cancer för något år sedan. Det var jättejobbig så jag förstår hur du känner. Dock man måste se det från den ljusa sidan, det kunde varit värre...

2009-03-14 @ 15:47:53
URL: http://nlindborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0