Sannolikhet och likgiltighet.

Jag har nått likgiltighetsstadiet. Jag har liksom insett att oavsett hur mycket jag pluggar till matte B-provet på tisdag så kommer det ändå vara något jag inte förstår. Jag kan sitta och stirra på bokens tal & lösningar i timmar utan att förstå hur i helvete dom kom fram till just det svaret, och det kommer ändå inte att hjälpa mig på själva provet (eftersom läraren inte lär vara så dum så att han väljer samma tal igen). Det är det som är det värsta med sannolikhetslära; man kan ha både talet och det korrekta svaret i hand utan att förstå hur det blev så. Ingen formel att luta sig mot, och olika förvirrande läsetal med olika händelser varje gång. It's all in your head. Eller ja, det borde vara det i alla fall. Kan dock inte säga att det gäller för mig i det här sammanhanget, för jag förstår inte alls. Jag kan lösa & förstå ett tal hur bra som helst, medan nästa lika gärna kunde vara skrivet på ryska. Jag är inte dum, jag försöker och lägger ner grymt mycket tid, men ändå har jag så svårt att se logiken. Nu ger jag upp. 

Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Nej, ge inte upp! Det kommer lossna så småningom :) Jag vet hur svårt det är i börjar, men det löser sig! <3

2009-03-22 @ 18:21:57
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0