Toujours

Hoppsan, det blev visst inte så mycket med det där ulovade inlägget igår. Jag får be om ursäkt och skylla på lång arbetsdag efterföljt av 89 års-kalas - jag däckade här hemma vid halv tio. Detta gav mig i alla fall mer än 10 timmars sömn i natt vilket var oerhört behövligt, och i dag har jag inte alls varit trött. Härligt!

Sommarlovet har alltså fått sin början, och det kunde inte ha börjat på bättre vis! Mja, avslutningsvädret kunde väl ha varit bättre, men vi överlevde. Avslutningen i skolan var som den var, och jag blev ganska nöjd med betygen. 14 mvg, 3 VG (jag fick VG i matte B, tjohej! :D) och 1 G, men det där G:et ska jag faktiskt kolla upp för det kan inte stämma tycker jag... Efter avslutningen blev det traditionsenligt nog lunch med familjen på VESPA och min favoriträtt (fettucine med kycklingfilé i krämig paprikasås & parmesan) var lika god som alltid. Kvällen och helgen som följde blev bara underbar; kombinationen 4 underbara tjejer, en föräldrafri stuga, ett fint väder och massor av onyttigheter kan liksom inte slå så fel och oj vad trevligt/mysigt/roligt vi hade!

I går började dock allvaret (?) och jag har nu påbörjat mina fyra sommarjobbsveckor i Folkets park. Det är väldigt mycket bättre än förra året, men också mer att göra. Nåja, med bra betalt och trevlig miljö blir det uthärdligt i alla fall och det kommer ju trots allt en hel del roligheter emellanåt. Det gillar jag!

Nu ska jag kolla lite TV innan det blir dags att sova sött och vila min onda rygg. Jag testade att jogga en kort runda i dag - dålig idé. Nu bultar och värker det sådär jobbigt, och jag undrar bara när det nånsin ska gå över? Jag har väntat med joggningen i två månader nu, och ändå blir det så här så fort jag tar några springsteg. Grr....

Kommentarer
Postat av: Amanda w

Isch, fy på PC som förstör så. :S

2009-06-18 @ 16:22:40
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0