Lost.

Urk.
Precis avslutat en boxningsmatch mot självaste Mohammad Ali (om den snubben nu lever). Eller åtminstone känns det så, men i själva verket har jag bara pluggat i kapp lite matte, rastat ridmusklerna rejält de senaste 4 dagarna utan att stretcha (clever) och kört lite bil (I survived!).

Vad som mest tärde på energin idag var väl matten, eller så berodde det på att jag gjorde det sist. Men jag är så enormt trött på det att jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Så trött på att inte förstå, på att behöva be om hjälp gång på gång, trött på att känna mig dum, trött på att känna det som att ju mer jag jobbar, desto längre bort försvinner målet. Jag vill fatta, kunna, klara, men det är svårt när det hela tiden dyker upp nya saker som är ännu mer obegripliga. Det borde vara förbjudet att känna så här på ett jullov, eller hur? Men det måste ju göras, för skjuter jag upp det så blir det bara mer och mer och mer att ta itu med senare. Jag vet ju att jag kan klara det om jag bara vill, men just nu känns det som att viljan har försvunnit och tagit mina kunskaper med sig. Sen att det tar mig ett par decennier att fatta innan jag kan gå vidare till nästa steg gör ju inte saken mycket bättre. Det känns ungefär som att trampa tuggummi; hur mycket jag än jobbar så blir det inte bättre!

Så, det var dagens klagostund. Jag hade egentligen velat bespara er den delen, men ibland måste man helt enkelt skriva av sig. Jag är rädd att det hade slutat med en brinnande mattebok från Bladins annars...;) 

Utom detta förpestande, logiska (ologiska) ämne och en del träningsvärk har de senaste dagarna varit helt okej. Dressyr/markarbeteskursen har börjat och slutat, det var ganska kul. Gruppens nivå ska vi dock inte prata om, och inte heller hur det förmodligen såg ut igår. Men annars så! I går var jag ute och sa hej då en sista gång till Roffe. Red lektion för Sarah  (samtidigt som Maria Gretzer tränade HipHop, den du!) och det gick egentligen ganska så käpprätt rakt åt helvete, men det orkar jag bara inte bry mig om. Kul att träffa & rida på honom en sista gång i alla fall, min fina lilla häst :)

En sak jag absolut inte har gjort för sista gången är att övningsköra, vilket jag provade på i dag. Det var första gången jag gjorde det lagligt (höhö) samt körde mer än 10 meter i tvåans växel, och fy fasen vad kul det var! Antalet motorstopp ska vi dock inte räkna men jag var ändå ganska duktig för att vara första gången, och i slutet kunde jag minsann både köra i trean, blinka och svänga på samma gång. xD Skoj var det i alla fall, och jag tror jag ska släpa ut mamma i morgon också!

På tisdag ska jag tävla finafina PC på trettondagsdressyren, kära gamla LB:1 som jag oxå gillar :) Ska faktiskt bli riktigt riktigt skoj, så har jag minsann inte känt inför många tävlingar! Sen vet jag inte hur det kommer gå eller hur han uppför sig, men det ska i alla fall bli roligt att testa :) Ska bara försöka bibehålla den där intebliledsenochklankanerpådigsjälvomdetgårdåligt-delen också... :P

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: tove

Jag känner igen mig i det där om vilja bränna upp matteboken & det känns super eftersom jag bara går i 7:an , Wie! Mina brödrar har också börjat övningsköra, Gissa vem som får skjuts till stallet ?(A)

Tävligen på tisdag tror jag det finns stor chans till att går bra för när man sett dig rida Pc så har det sätt bra ut :) Dock bara en gång men iaf ^^,

2009-01-05 @ 10:02:40
Postat av: Erika

Kul att du red samtidigt som gretzer, men vf red hon där? :p

2009-01-06 @ 18:46:59
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: Mikaela :)

Tove; Ja, vi ser ju hur bra det gick...xD



Erika; Han står på Maria Gretzers stall, så då rider vi i hennes ridhus ;) :)

2009-01-06 @ 19:09:32
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0