Disappointed.

Hu ja, vad jag är besviken.
Tävlingen i dag gick verkligen inte som planerat, och hästen var bara allmänt dum i huvudet. Faktiskt måste jag säga det, även om jag i vanliga fall undviker att skylla på hästen. Sure, jag är ingen toppenbra ryttare jag heller, men i dag kämpade jag verkligen!

Han var helt underbart fin när jag red honom igår, mjuk och framåt (framåt för att vara PC ;) så jag hade faktiskt lite förhoppningar om dagens tävling. Framridningen gick egentligen inte heller speciellt bra, jag stressade upp mig och red som en klant. Men till slut släppte han ändå lite, så någorlunda gick det. Det höll inte i sig. Så fort vi kom in på banan kände jag bara hur hela hästen förvandlades till seeeeg, seg kola som det inte gick att göra mycket med. Han lyssnade inte på mig ett skit, och det var bara allmänt pinsamt. Det slutade med att jag avbröt och bad att få ta mitt spö & vara utom tävlan, för det funkade inte! Med spöet i hand gick det aningen bättre, och vi tog oss i alla fall genom programmet. Riktigt fin emellanåt, speciellt i galoppen, men som han betedde sig däremellan var bara överjävligt. Gash, så det blev en mycket besviken Mikaela som verkligen inte har lust att rida ponny längre. Möjligen lite Ricki här o där, och PC är ju underbart fin när han vill, men sånt här uppträdande gör mig bara så trött!

Nåja, jag fick poängen i alla fall, och det blev faktiskt en 7:a på mellangaloppen vilket jag är lite stolt över. Resten ska vi dock inte prata mkt om, men det var kul att domaren såg åtminstone lite på vad som var bra. :P Det stör mig bara nått enormt, att veta att vi kan, men så ska hästjävln förstöra det så här. Grr.
 




Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Ajaj. Jag lider med dig :/

2009-01-07 @ 16:31:02
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Dumma dumma häst !

För på framridningen såg det bra ut , men klandra dig själv inte för det var helt hästens fel..

för så bra du rider hhonom förtjänade du att det skulle gå bra men ibland har hästen alldeles för stor egen vilja..

2009-01-07 @ 20:31:31
Postat av: klara

stackare:( men det känns som att det är något konstigt med honom, för jag menar se hur det gick för lovisa på nyårshoppningen. :( kanske tycker han inte om att tävla längre vilket är väldigt synd eftersom han är en av MRK finaste hästar :( men du gjorde ditt bästa!

2009-01-07 @ 21:18:16
URL: http://magnussons.devote.se
Postat av: Me, myself and I.

Vad ni är söta allihop! Anonym vet jag ju visserligen inte vem du är (det är kanske det som är poängen med att var anonym? xD), men jag tackar för uppmuntringen i alla fall :)

2009-01-09 @ 15:56:24
Postat av: tove

Höhö det var nog jag som var anonym men glömde skriva namn (A)

2009-01-12 @ 10:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0