2009!

Så sitter jag här igen, med en smoothie i ena handen och frukostmackan i andra. Eller ja, några händer måste jag ju ha på tangentbordet, men ni förstår principen? Bror min fick en blender av mormor  i julklapp och nu blandas det drinkar och smoothies om varandra. Inte mig emot!

Väcktes vid 12.30 av en mamma som tyckte att det var dags för mig att stiga upp, och det hade hon ju ganska rätt i. Sagt och gjort, jag lämnade sängens varma bo, pigg och glad som en lärka, faktiskt! Det känns så skönt, att det jobbiga är över för ett tag, att ha ett helt nytt år att sätta tänderna i. Lovely!

Nyårsfirandet blev jättelyckat, även om inte allt gick helt enligt planerna. Det började med att jag, Nette o Cazz vandrade runt på stan i desperat högklackad jakt på en restaurang som hade öppet och inte hette Burger King (det skulle trots allt kännas lite sorgligt att äta nyårsmiddag på en hamburgerbar).  Vi lyckades inget vidare, 90 % hade stängt (McDonald's hade stängt!! :O) och de resterande 10 procenten var fullsatta. Vi hade faktiskt försökt boka bord på tre olika restauranger innan, i söndags, men det hjälpte inte. Nåja, det slutade med att vi kom överens om att Burger King bara var för sorgligt, så vi åkte hem hit till mig. Mamma o pappa hade massa folk här men de hade sagt tidigare att det bara var att komma hem och äta i fall det behövdes. Det gjorde det. Himla god mat var det i alla fall, och till på köpet slapp vi ju betala 250 spänn för det! x)

Efter denna lyxiga (?) nyårssupé bar det av mot vårt mål; festen hos Anna nånstans i Bellevue. Efter lite bussdiskussioner och kartläsande hittade vi dit och blev, till vår glädje, insläppta. Dörrvakt och hela kalaset var där, men det kändes trots allt ganska tryggt (inte minst för Annas föräldrar :P). 97 personer var där och det var en hel del jag kände till (både på gott och ont), det var verkligen superkul! Det åts, dracks, dansades, snackades i vartenda hörn och det var bara allmänt trevligt! Tolvslaget firades ute på balkongen tillsammans med alla andra (det var en stor balkong ;) med champagne och skrikande. 2009!! :D 
 
Efter det här fortsatte festen för fullt, men vid två-tiden fick den ett abrupt slut. Tydligen hade folk på första våningen av huset (vi befann oss mestadels på fjärde) fått lite väl mycket att dricka, spytt på golvet och gått in i glasdörrar etc, duktigt nog. Vakten hade då ringt till Annas pappa som sa att det var dags att blåsa av festen innan det hände nått värre. Så, efter mycket om och men blev ett 90-tal lite dämpade ungdomar utvisade ur huset och festen var slut. Funderade ett tag på att följa med andra vidare(ingen aning om vart, dock), men det slutade med att jag ringde efter skjuts. Ganska skönt var det att komma hem, men det hade gärna fått fortsätta ett tag till! Nåja, det kändes ändå som en väldigt lyckad kväll och det var verkligen toppenkul så länge det varade! :)
 
Nu i dag planerar jag att göra precis lika mycket som jag gjorde på juldagen - alltså ingenting. Nä, soffpotatis får det bli av mig i dag med, jag har både filmer och böcker att underhålla mig med. Myspys!

Gott nytt år!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0