Pff!

Suck. Om man har haft en lärare en gång i veckan de 7 senaste månaderna, är det för mycket begärt att han ska veta vad man heter då? Är det för mycket begärt att han ska veta vilket ämne han har mig i? Är det för mycket begärt att han ska veta att jag inte går i klassen han är mentor för?

Gash, Bladinsmänniskor vet förmodligen ganska direkt vem jag pratar om, då jag känner på mig att jag inte är ensam om mina åsikter. Sven, Sven, denna eviga Sven. Inte nog med att han pratar helt oförståeligt på lektionerna och inte kan svara på våra frågor utan bara hänvisar till boken; han har dessutom inte en jäkla aning om vem som är på hans lektioner och inte. När jag frågade om mitt betyg i dag på lärarsamtalet pratade han endast om provet och att jag fick ett G+ där (nej, det gick inte så jäkla bra på det provet) så därför blir det ett G i betyg. Jag frågar ju förstås om han inte tittar på något annat, presentationer, arbeten m.m så det finns något annat jag kan göra bättre? Aktivitet på lektionerna känns ju ganska dött läge, eftersom han inte ens vet vem jag är. Men nähä, han bara mumlade vidare om provet och att det är det som räknas... Okej, så jag skriver dåligt på ett prov, och därför blir det mitt betyg i hela kursen? Gah, vad sur jag blir!!

Så, nu har jag fått klaga av mig lite och ni stackars läsare har fått ta emot det. Men, i bland behövs det bara! De andra ämnena var bra i alla fall och speciellt gympan förvånade mig positivt. Provet som jag inte vågat ta reda på betyget av för att jag tyckte det gick så dåligt fick jag MVG på, så det var verkligen en trevlig överraskning! Annars var väl det mesta som vanligt, och vad gäller matten är det bara att kämpa på. Hoppas bara inte att min motivation försvinner tillsammans med min underbara lärare...

Ash, nu har jag snackat på tok för mycket här. Jag lämnar er därför och ska gå och sätta i mig lite av brownie-tårtan jag bakade i går (mamma blev 49 år <3) innan det bär av in i drömmarnas värld.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: tove

ush hatar såna lärare, en lärare kom inte ihåg mitt namn efter haft mig i 1 år i 1;an, gud vad han satte spår. Hade honom ju nästan varje lektion också.

Kmr ihåg att jag kom hem bölande till min mamma o : Han kmr inte ihåg mitt namn!

Ush ush, låt oss utrota dem !

2009-03-07 @ 20:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0