Timber

Vår julgran välte i natt. Japp, jag är allvarlig. Den trillade. Platt fall, bara sådär, klockan halv två på natten. Det blev ett jäkla brak kan jag säga, och vi flög flera meter upp ur våra sängar. Ett par julgranskulor från Ilva fick sätta livet till, men annars kom ingen till allvarlig skada. Granen, den bara låg där, och såg nöjd ut. Det är ingen ordning på dagens julgranar!

Nu är herr Julgran återuppställd och påklädd igen i alla fall, och han har fått allt stöd i världen för att hålla sig på stammen. Det var lite intressant måste jag erkänna, att stå och klä granen vid tvåtiden på julafton/juldagen. Inte riktigt så det brukar gå till, om man säger så... 

I dag går dock allt till som det brukar på juldagen här hemma; med andra ord är det ingen som gör något vettigt. Själv har jag spenderat större delen av mina vakna timmar nerbäddad i sängen tillsammans med min förkylning som blivit värre under natten. Men med One Tree Hill season 5 som sällskap funkar det mesta. Det var en av julklapparna från min käre bror i går, gissa om jag längtat efter att se den! Annars blev det lite blandade julklappar i år, där bland annat nya ridstövlar, en "BabyLiss iCurl", "False Lash Effect" mascara, klänning, plånbok pengar, kläder, skivor och filmer ingick. Jag kammade även hem en epilator som jag förvisso hört ska vara världens tortyr-redskap, men vill man vara fin så får man lida pin... Right? Right!
 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Stackars herr Julgran fick kanske en stroke av att ha så mycket "kläder" på sig. Det där va en väl påklädd gran måste jag säga!

Och "False Lash Effect" mascaran är skitabra!

2009-12-25 @ 19:48:48
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0