Good morning

Jaa, för mig är det faktiskt en riktigt god morgon. Snön fortsätter att virvla ner utanför fönstret, jag har fått världens bästa start på jullovet, och dagen som ligger framför mig är fylld av... nothingness. Ingenting av värde ska jag göra, och risken att jag blir kvar här i sängen ytterligare en timme eller två är ganska överhängande. Inte mig emot, inte ett dugg faktiskt! 

I går påbörjades som bekant Lovet med stort L, och efter en ganska mysig avslutning i kyrkan & skolan banade vi oss iväg genom snön (dagens köldchock nummer ett för mina tår) för att inta Espresso House där julfika & julklappsbyte väntade. Mätta och belåtna stapplade vi ut efter ett par timmar, och jag tog bussen hem för att laga lite kola som jag senare tog med mig till terminsavslutningen och min sista ponnylektion någonsin. Lite sorgligt kändes det allt, men det var en väldigt rolig/galen avslutning i alla fall.

På kvällen shakade vi loss på Prins Bernhard där det var 18+, och efter att ha köat i typ en halvtimme iklädd nylonstrumpor, kort klänning och pumps (dagens köldchock nummer två för mina tår) hade jag en underbar kväll/natt där inne. Massor av dans blev det, och jag hade lätt kunnat hålla på lika länge till när de började stänga ner vi 3. Jag verkade dock vara ensam om den saken då jag var den enda som fortsatte att dansa i kön ut, men är man speedad så är man!

Vid 4-tiden grep dock tröttheten in, och så sov jag som en stock fram till 12.09. När jag vaknade var det lika vitt och fint utanför fönstret som igår, och jag hoppas innerligt på att snön håller i sig åtminstone en vecka till. Underbart mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0