Pheew.

Herre gode gud, vad jag är mätt. Precis avslutat en oerhört god middag bestående av rödspätta med vitvinssås, ris och gröna ärtor. Till detta lite vitt vin/cola och så avslutade vi med ostbricka. Jag tog om inte mindre än 4 gånger, och jag brukar ändå vara liten i maten...:S xD En hel del kolhydrater med andra ord, men är det helg så är det! Dessutom kan jag ju trösta mig med de 3(!) gånger jag sprungit (läs joggat) denna vecka, och den inplanerade joggingturen i morgon.

I övrigt har dagen blivit en riktig "traditionell" lördag enligt mig, jag har gjort sådant jag egentligen brukade göra när jag var mindre. Först en sväng till stallet där jag skötte om min sjuka ponny; ryktade i 1 ½ timme sammanlagt. Usch, vad det är synd om honom! :( I alla fall, efter detta blev det hem för dusch och en snabb lättlunch, och så fortsatte jag in till stan med föräldrarna mina. Gardiner, te, klocka och mössa (till mig) skulle inhandlas, och vi lyckades med konsten att hitta alltihop! Jag hittade ju då såklart x antal klänningar till på köpet, men med tanke på att jag fyller år på tisdag så känns det inte vidare smart att handla något nu. Efter inköpen promenerade vi ner till Drottningtorget där vi avnjöt en glass i eftermiddagssolen på Dolce Sicilia, yummie! :D En riktigt mysig lördag, det kan faktiskt vara riktigt trevligt att umgås med familjen i bland, och det känns som att det var länge sen jag gjorde det såhär.  

Under kvällen blir det ännu mer familjemys med film och chokladprovning (om vi nu orkar), och dessutom råkar det stå en påse från Gottelisa på mitt rum och vänta. Plus ett 400 g Toblerone som jag fick när jag passade valpis. Jisses, vilken tur att jag precis avslutat en hyfsad hälsomånad och planerar att avstå helt från sötsaker (inkl. kakor, läsk, saft, chips, you name it!) större delen av oktober. Annars skulle jag nog ha ännu sämre samvete för allt vad jag stoppat/stoppar i mig i dag. Men men, livet är till för att njutas! :D

Kommentarer
Postat av: Cazz

haha jävligt kul å läsa de du skriver :) du verkar lika matgalen som jag ju :O ;) haha ha de bäst! :)

2008-09-28 @ 16:02:36
URL: http://eyeofthestorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0