Viva la vida!

Idag har jag verkligen kommit till insikt med hur bra jag egentligen har det. Som kan vakna upp på vardagmorgnar och faktiskt se fram emot (till viss mån) att åka till skolan. Som vissa stunder bara kan sitta rakt upp och känna hur lycklig jag är, hur mycket jag älskar livet. Som har många underbara vänner som hjälper till att dra upp mig när det inte är helt lätt. Som har en helt underbar familj som stöttar mig i allt. Som har underbara fyrbenta små hästar (hästar brukar visserligen vara fyrbenta, men..) som jag älskar och som aldrig sviker mig. Jag kan verkligen njuta av livet, oftast utan större problem än en skavande uppsats i skolan eller liknande.

Nu ska jag inte blabba på om hur synd det är om en del barn i andra länder som inte har det lika lätt och jämföra med hur illa de har det, för det är vi ju redan ganska medvetna om, eller hur? Nej, jag tänkte mest bara skriva ner det för att sedan kunna gå tillbaka och läsa det här inlägget när det känns hårt, och inse att jag faktiskt har det jävligt bra. Sen är det klart att vi har våra små I-landsproblem vi också vilka kan kännas väldigt tunga i bland, men på det stora hela ska jag nog ändå vara ganska nöjd.

På tal om att vara nöjd så är det precis vad jag är med dagen. Franskprovet var väl... ja, det kunde ha gått bättre men jag burkar klara mig undan ganska bra när det kommer till franska så hoppas går väl. Vi slutade ju då som sagt kring 11, och då blev det stan med Cissi. Massor av välbehövligt snack, en del mat (dock nyttighetsmat för mig, med tanke på min hälsomånad^^) och så lite shopping så klart. Nya jeans som jag blev lite förälskad i, klämmor och så hittade jag ett par stövlar som jag förmodligen ska köpa lite senare. Tror jag. ^^ Självklart hittades en massa annat oxå, men just nu sparar jag en hel del till Lanzarote. 17 days to go.. *glädjerus* :D

I morgon blir det fullt upp med hästar av olika slag, ridning, välgörenhet, film och myskväll med mamma. Vi är som tidigare nämnt ensamma hela helgen, så i morgon ska vi bulla upp med några bra filmer, god mat (b.la inkluderande ett härligt fruktfat), och ligga i soffan och lata oss hela kvällen. Mysigt! :)

Nej, nu ska jag slita mig här i från och gå och försöka göra något åt min naglar som ser ut som jagvetintevad. Det var det där med I-lands-problem va...? ;)

Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Ilandsproblem ;)

2008-10-11 @ 09:21:11
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0