Coldie.

Brr, vad det är kallt. Jag börjar fundera på hur vår termostat egentligen fungerar, för i morse var här för varmt, och nu sitter jag och längtar efter mitt duntäcke. Nåja, det kan ju faktiskt bero på min termostat oxå förstås, det brukar vara så. ^^

Annars har dagen varit finemang och vädret motsvarade verkligen mitt humör. Eller så var det kanske tvärtom? Soligt har det varit i alla fall och jag var gladis :) Jag bara älskar soliga höst/vinterdagar då det är kallt men ändå härligt friskt ute. Luften känns så... krispig på nått vis. Om nu luft kan vara krispig, men jag kommer inte på nått bättre sätt att beskriva det på. Härligt är det i alla fall!

I går var det dags för sista Gardasil-sprutan, så lagom kul. Jag är inte direkt rädd för sprutor och sånt (eller jag var inte det innan i alla fall), men jag gillar helt enkelt inte läkare. Det känns så... fel att vara där på nått vis. Jag känner mig liksom bara bortkommen och generad. Haha, lite annorlunda tankar när det gäller folk som bara vill en väl, men så är det. ^^
 Spruta blev det i alla fall, i dubbel benämning. x) Nu var det ju så att hon som gjorde det var en aning disträ sådär på morgonkvisten och råkade sticka rakt i en ven. Blodet flödade ut och jag fick ont. Skönt! Haha, så farligt var det faktiskt inte, men direkt behagligt kan jag ju inte kalla det. Så nu är min lilla arm lite öm, stackars den. :(
Ash, men jag lever i alla fall och nu är alla sprutor avklarade. :) 

Annat än det har det väl inte varit sådär överdrivet dramatiskt i min lilla värld på senaste vilket i och för sig passar mig rätt bra just nu. :) Nu ska jag äta lite middag, och sen bär det av till stallet för veckans ridlektion. Ska blir riktigt skoj i dag! :)

Ha det underbart och glöm inte att mysa lite i höstmörkret också. Varför inte unna er en kopp choklad och en bra film/bok lite då och då? :)



Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Jatack, varm choklad och titta på folk från ett fik i höstmörkret tackar man inte nej till! Btw, vi måste till Lund och SHOPPA! Var där idag och jisses vilka mysiga affärer. ^^

2008-11-13 @ 18:49:27
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: Me, myself and I

Men sure, har länge velat besöka denna mysiga stad :D

Mellandagsrean? :D

2008-11-15 @ 21:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0