Julsånger och irriterande bloggproblem.

Jag är en lugn person
med takt och ton
måttfull och balanserad.
Jag är tyst och still
och det ska mycket till
innan jag blir exalterad.
Men jag har en last
som håller mig fast
i ett järngrepp varje vinter.
När året är slut
snön ligger djup
och slädarnas medar slinter.

Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser.
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer.

En show glöms bort
om den bara visar opp
effekter som man knappast anar.
Så ge mig trettio grader kallt,
tomtar överallt
och en skog av gröna granar.
Jag vill ha snötyngda hus,
tusentals ljus,
kulörta kulor i drivor,
bjällerklang
som ackompangemang,
på alla julens skivor.

Ge mig en svårknäckt nöt,
sötare gröt,
djupare dopp i grytan,
glittrigare glim
och grötigare rim
och mer Arne Weise i rutan.
Jag vill ha rymligare säck,
segare knäck,
fetare fläsk från grisen,
krimsigare krams,
längre långdans
och raskare räv på isen

Jag vill ha mer, mer.
Ge mig mer, mer.
Jag vill ha mer, mer.
Ge mig mer, mer.





Ja, precis det där vill jag ha! Det är en ganska hagalen låttext egentligen, men samtidigt är den så rätt, så bra! :) Och det är ju faktiskt för en
god sak som glädjer alla (?). ;)


Nu sitter jag här hemma med julskivan på högsta volym, och bara njuter. Jag har studiedag från skolan och det mesta känns bara bra.
Har dock dragit på mig en förkylning vilket innebar feber i söndags kväll & i går, men i dag känner jag mig tio gånger bättre. Lite rethosta & täppt
i näsan bara, men det kan man leva med!

På tal om retligt så är det precis vad min blogg  har blivit. Det går liksom inte att byta rad eller ha blanka mellanslag,
och inte gör den det själv heller (därav stjärnorna mellan varje stycke och den något konstiga uppdelningen). Nej, allt
jag skriver hamnar på en enda rad som blir ungefär så häääääääääääär lång. Och lite till. Störigt nog.
Hoppas dock att det är något övergående tekniskt fel, för så här kan vi inte ha det! :P

Under dagen (eller i alla fall det som återstår av den) planerar jag att plugga till några av mina många prov, kanske städa lite
och så ska jag se en av filmerna som inhandlades på Ullared. I kväll blir det lussekatts-bak för hela slanten, wonderful!
Hembakta lussekatter är något av det bästa som finns, och själva bakprocessen är inte helt dålig den heller, även om inte 45:e
bullen känns riktigt lika kul att göra som den första, och degen inte känns riktigt lika god tredje gången som första.
Men så ska det vara!
:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0