Dagen då Facebook stod still.

Facebook har lite hälsoproblem, och aldrig förr har mina vänner bloggat så mycket, sms:at så mycket eller varit så aktiva på andra sidor. Det får mig att undra. Hur många människor har i dag fått mer gjort på jobbet än normalt? Hur många människor har fått lite extra tid för kärlek? Hur många hushåll har fått ett rejält, välbehövligt lyft? Ganska många, skulle jag chansa på. Och hur galet det än må låta, så tror jag att vi har Facebooks svaga hälsa att tacka för det.

Vi bor i ett Facebook-samhälle, och i dag stannade det samhället upp. Plötsligt blev vi påminda om andra saker, viktigare saker. I stället för att ägna en halvtimme åt att snoka i andras liv blev vi plötsligt så medvetna om vårt eget, och om vad som egentligen spelar någon roll. Vi fick en liten flashback till livet före Facebook-evolutionen, och insåg att livet kan fortgå även utan denna välbesökta webbsida. Jag tror att man skulle kunna kalla det för ett wake up-call. Deluxe.


Kommentarer
Postat av: Nets

Väldigt sant.

2010-09-26 @ 15:33:52
URL: http://netsch.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0