De är här nu.

Det är dags nu. Omväxling förnöjer. Jag behöver det, jag behöver det nu. Det har magen talat om för mig. Hjärnan. Hjärtat. Kroppen. Tio minuter efter att jag hälsat på världen i morse låg jag där med svidande känslor, brännande känslor. Känslor som jag har så svårt för. Känslor som bara ytterligare bekräftar att jag fattat rätt beslut. Det är dags nu. Jag behöver det här.
.
Det är så mycket man behöver. Det är så mycket man inte behöver. Trygghet, bekräftelse, känsla. Glädje, fullkomlighet, sanning. Behov, behov, behov. Krävande varelser.
.
Behöver ta ett steg i en annan riktning. Andas ny luft, odla nya kontakter, finna nya tankegångar. Men samtidigt.
.
Samtidigt är det något i mig som bär etiketter som Rädsla. Oro. Ängslighet. Jag är nog lite rädd, lite orolig och lite ängslig trots allt. Rädd, för att det jag lämnar inte ska finnas kvar när jag kommer tillbaka. Orolig, för att det jag lämnar ska förändras så till den midla grad att jag inte förmår känna igen det när jag kommer tillbaka. Ängslig, inför tanken att jag kanske lämnar det bästa jag någonsin haft. Att det kanske aldrig blir lika bra igen, någonsin. Svindlande, svindlande tankar. Att jag kanske lämnar det bästa jag någonsin haft.
.
Inte tänka för mycket, inte lämna för mycket utrymme. Fortfarande nittiosju procent förväntansfulloptimistiskjätteglad. Nittiosju procent, som jag hoppas kan få växa - eller åtminstone inte krympa. Nittiosju är en bra siffra, en sund siffra. Det blir bra det här.

Kommentarer
Postat av: Nets

Det blir bra, det blir så jädra bra! Skottland bara finns där och väntar på dig, säger komsikomsi Mikaela, nu ska vi ha en sjukt bra tid tillsammans!

2011-08-31 @ 14:34:35
URL: http://netsch.wordpress.com
Postat av: Johanna

Det kommer bli så galet bra! Och självklart finns allt du lämnar för en stund här när du kommer tillbaka igen! :) Vi väntar på dig <3

2011-08-31 @ 19:02:16
Postat av: Johanna

Det kommer bli galet bra! Och du, det du lämnar kommer finnas kvar här väntandes på dig när du kommer tillbaka :) Dessutom så finns ju Skype, där jag förmodligen kommer hänga mycket när du entrar Skottland! <3

2011-08-31 @ 19:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0