One week to go

Lärarmiddagen var underbar. Riktigt riktigt riktigt awesome, för att använda ett Cajsianskt uttryck. Vi var lyckliga, lärarna var lyckliga, alla var bara så lyckliga! Solen sken på oss, folket var vackrare än någonsin, vinet smakade fint, humöret var på plats och det var bara sådär klockrent lyckat alltihop. Sådär halvvägs in i festligheterna bestämde jag, Åsa, Nicole och Nette oss för att det nog skulle vara passande att hålla ett litet tal också. Sagt och gjort; vi ställde oss upp och sa några klassiska tack-fraser vilka vi blandade ut med lite roliga citat från diverse lärare som vi samlat på oss genom året. Kommer ni ihåg den här till exempel? :

Student: Leslie, would it be possible for the whole world to have an earthquake at once?
Leslie: Uhm, no, definitely not. That would be like... like pigs suddenly having four legs!
Student: Eh, Leslie, pigs do have four legs...
Leslie: They do? They do...? Oh yes, they do! Well, how about three legs, then?

Det och mycket annat skrattade vi åt under kvällen, och det mesta kändes som sagt ytterst lyckat. Dock så känner jag mig fortfarande lite ångestfylld över något jag kläckte ur mig vid ett bordssamtal med mina kära lärare (tips: drick inte vin och prata med lärare samtidigt - det slutar aldrig bra), men det var nog inte så farligt trots allt... I will survive!

Efter den fina kvällen på Bladins åkte jag iväg till Möllan och Ölcaféet tillsammans med några naturare samt fint folk från min egen klass. Där blev det drinkar och snack innan jag och Nicole tog en taxi hem och somnade hemma hos mig. Efter några timmar var det uppstigning för att ta sig till skolan igen, där vi möttes av ett överraskande uppsatsprov i engelska. Jag tror seriöst att det är bland det sämsta jag någonsin presterat i skolan. Huvudvärk, illamående och för lite sömn är liksom ingen vidare kombination när man ska koncentrera sig, men vad väntar han sig egentligen efter en utekväll?

Vi firade misslyckandet med att åka in till Jensens för lunch och mjukglass. Det som från början var tänkt att inkudera mig och Nicole utvecklades plötsligt till att inkludera halva klassen. Trevligt värre!

Ikväll blir det ytterligare lite klassaktiviteter och det är grillning + utgång som gäller. Jag tror dock att jag skippar det där med att gå ut, då jag för det första är luspank och för det andra ska göra ett delprov i Cambridge Exam i morgon. Att vara bakis där skulle trots allt inte kännas så väldigt lyckat... Dessutom har jag 11 studenter att gå på nästa vecka varav tre inkluderar utgång, så jag tänkte att jag laddar upp för det i stället. It's gonna be great!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0