FREEDOM!

Shit.

Shit, vad livet är fint ändå. Shit, vilken underbar dag det var igår. Shit, vad jag har ont i halsen. Shit, vad mycket skoskav jag har. Shit, vilka fina presenter jag har fått. Shit, vilka underbara människor jag känner. Shit, vad kul jag hade i går/natt/morse. Shit, vad jag har ont i huvudet. Shit, vad jag mår som jag förtjänar.

Studenten är alltså över för min del, och för inte så länge sedan vaknade jag upp bakis och arbetslös (nästan). Ångestladdat? Knappast! I stället gläds jag åt vilken underbart perfekt alldeles jättefin dag jag fick i går, och njuter av att ha hela livet framför mig. Ett 80 år långt sommarlov, liksom. Om jag vill.

Hela den gågna veckan har gått i studentens tecken, vilket är en anledning till att jag inte varit datoraktiv för fem öre. Jag har hunnit springa runt på sammanlagt 8 studenter och i går var det alltså min tur. Solen sken, det var 22 grader varmt och inte mycket hade kunnat vara bättre faktiskt. Jag och Åsa höll vårt tal under ceremonin vilket alla överlevde, vi fick våra slutbetyg (19,01 p.) och sedan var det partey resten av dygnet.

Efter att ha varit här hemma och ätit, snackat med nära och kära (tack för att så många tog sig tid att komma hit!) samt öppnat en del presenter åkte jag, Freddie och Erika bort till älskade Johanna som oxå tog studenten i går. Efter presentbyte, kladdkaka och snack så for vi vidare till Hipp där vi dansade natten lång. Sjukt bra musik, sjukt bra drag och tiden gick alldeles för fort! Efteråt tog vi en taxi till Bunkeflo där vi chillade med Nicole & vänner tills ögonen gick i kors.

Vid 6 i morse stupade jag i säng, hög på glädje och trött som en sork. Konstigt nog ville kroppen bara sova 4 timmar, och vid 10 var jag pigg & vaken igen. Well, varför inte?

Anyways, det har varit helt galet underbart i alla fall, och även om det känns helt sjukt underbart att vara klar med allt så hade jag ju kunnat tänka mig att uppleva det igen. Nåja, nu börjar resten av livet, och fan vad bra det ska bli!!

Puss från en lycklig student!

                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0