Självdisciplin

Ni vet det där blogginlägget jag skrev i går, där jag sa att jag skulle gå och lägga mig? Well, gissa hur bra det gick med den saken... 00.12 skrev jag inlägget och var helt inställd på att vara duktig och gå och lägga mig i tid. 02.24 släckte jag i själva verket lampan, efter att ha suttit kvar med datorn i knät ytterligare drygt två timmar. Dåligt Mikaela, dåligt!

Eftersom summan av kardemumman blev ynka 4,5 timmars sömn så har den här dagen varit lite svajig, minst sagt. Långt i från allt har gått som jag tänkt mig och det har blivit många irriterade känslor och sura miner från min sida. Inte okej! Det har dock varit rätt trevligt emellanåt, som när jag lunchade med mamma (50 år, grattis!!) och gick på bokrea med pappa, till exempel. Det var mysigt! Från bokrean plockade jag med mig tre kamrater; Tusen strålande solar, Främmande fågel (Anna Jansson, gotta love it!) och Sheer Mischief. Alltihop gick på mindre än 100 kronor, det gillar jag!

Äsch, nu SKA jag vara duktig och gå och packa för att sedan faktiskt lägga mig och sova (fast först måste jag tjuvläsa lite i en av mina nya böcker). Ögonen går redan i kors på mig och tåget till Göteborg avgår 07.42 i morgon, så det känns som om det vore en ganska bra idé... Göteborg blir det alltså till och med lördag kväll, ska bli himla skoj!

So long!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0