Önsketänkande

Förutom "gottegris" så skulle även "läslus" kunna översättas till Mikaela i ordboken. Grejen är bara att även "uppbokad" skulle fungera, vilket leder till att jag inte har den minsta tid till att läsa alla böcker jag vill läsa. Skolan är ju en starkt påverkande faktor, men sedan handlar det väl lite om prioriteringar också antar jag. I går blev jag i alla fall vaken i 1 ½ timme med min Breaking Dawn som alldeles snart är färdigläst, och gud vad underbart det är att sugas upp så av en annan värld! Jag ska verkligen försöka lägga mer tid åt den saken från och med nu, och andra önskningar på min boklista är;

-   "Väninnan" (Anna Linds bästa vän berättar om den fruktansvärda upplevelsen på NK)
-   "When Daddy Comes Home" av  (köptes på bokrean och verkar riktigt fin!)
-   "
Tusen strålande solar" (Johannas tips, och "Flyga Drake" var ju hyfsat underbar, så varför inte?)
-   "Flickan som lekte med elden" ("Män som hatar kvinnor" har jag ju både läst & sett, så nu tänkte jag ta itu med uppföljarna)
-  
"Luftslottet som sprängdes" (som sagt...)
-   "The Family Tree" (ännu ett av bokreans kap som verkar fin)
-   "P.S I Love You" (filmen har setts, men jag tror att boken är en helt annan upplevelse)
-   "Överlevare mot alla odds" (julklapp från mormor som verkar spännande men hemsk)
-  
"Skam" (skäms är precis vad jag gör, efter att ha ägt boken i ett år utan att läsa den! :S )
-   "Always the Sun" (återigen bokrean...)

Förstår ni hur lockande det är att stanna hemma och läsa hela dagen? Haha, nä nu ska jag sluta tänka på saken så blir det förmodligen mycket bättre. Jag har ju trots allt hela livet på mig att läsa, men att orientera i Mellanhedsparken (!) är inte något man gör varje dag!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: sahar

har jätteeeelite kvar från tusen strålande solar, måste säga BRA men hemsk bok! värd att läsa

2009-03-23 @ 17:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0