Hard work work

Tvättat? Check! Diskat? Check! Jobbat? Check! Lagat mat? Check! Promenerat? Check! Hängt tvätten? Check! Klippt gräset? Check! Dammsugit? Check! Diskat igen? Ehum... I princip.

Jisses, vad jag har varit aktiv då! Men det tog emot ska jag säga; när jag kom hem från jobbet ville jag helst av allt bara krypa ner i sängen och sova tills det blev morgon igen. Det gick dock inte för sig, och jag kom upp ur soffan fortare än fortast när det till på köpet kröp en spindel på mitt ben. Usch!

I morgon blir min näst sista arbetsdag, och det känns så otroligt skönt (även om jag trivts riktigt bra i år)! Under tiden har jag stripat minst 300 affischer, gått minst 50 rundor i parken, brett mackor till diverse kändisar, gått tusen rundor till Stadshuset och skurit till säkert 500 flyers. Jag har även cyklat ungefär 20 mil (5 km dit, 5 km hem i 20 dagar), skämt ut mig allt för många gånger och skrattat så jag gråtit. Härligt!

Om en vecka befinner jag mig på en av mina favoritplatser här i världen; sommarstugan i Smyge. Det är inte många ställen som får mig att slappna av så till den milda grad, men detta mysiga ställe är verkligen ett av dem. Det blir två veckor som jag planerar att fylla med odrägligt slappande, kvalitetstid med familjen, Österlenturer, minigolf, glass i stora lass och mysiga promenader. Allt som hör sommaren till, helt enkelt! Jag ska även försöka ta tag i min lilla boklista och faktiskt läsa alla de där härliga böckerna jag velat läsa så länge, och så blir det nog en och annan visit hos Åsa i Ystad och Nette i Anderslöv. Underbart! Blir det allt för långtråkigt kan det hända att jag söker mig in mot stan en dag eller två, men känner jag mig själv rätt så lär det inte hända. Nä, nu ska jag ha sommarlov!

Jag tittar nog in någon gång till innan jag åker, jag stannar trots allt i stan till söndag. För det första är det ju som sagt lite mer jobb som gäller, och på fredag ska jag sova hos Nette. På lördag planerar vi att sätta klockan på 4.00 för att gå ut på en mysig sommarpicnic i gryningen. Med tanke på att hennes gård ligger mitt ute på den skånska slätten lär det inte blir svårt att hitta ett passande ställe att slå sig ner på, och det ska verkligen bli mysigt! På kvällen är det fest hos Elina som fyllt år nyligen, det ska också bli riktigt skoj. En hel del folk som jag känner men inte träffat på ett tag kommer, så det blir kul!

Nix, jag ska sluta snacka så förbannat och sätta mig med min bok i stället.

Ha det underbart och ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: tove

2veckor i en sommarstuga o tillbringa tiden med att läsa böcker låter inte alls dåligt. Jag får istl ligga på min gård o höra bilarnas brus när jag läser mina deckare -_-

2009-07-08 @ 23:40:01
Postat av: Caroline ♥

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-07-08 @ 23:51:31
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: Mikaela :)

Tove; Nåhja, du får i alla fall njuta av stadsbruset! :D

2009-07-10 @ 09:38:48
URL: http://oddball.blogg.se/
Postat av: Amanda

Oh, underbara sommarpicnickar! =)

2009-07-10 @ 18:09:04
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Yowhanna

Låter mys! Saknar dig <3

2009-07-10 @ 20:35:12
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0