Update

Smyge+sol+bad+luftmadrass+underbar bok+slappslappslapp+sovmorgon+minigolf+glass+FHS+Österlen = Mikaelas första riktiga sommarlovsvecka.

Ja, semstern kunde knappt ha fått en bättre start och den senaste veckan har jag mest flutit runt på min luftmadrass  i havet eller legat platt fall på gräsmattan och sugit i mig sol som en svamp. Underbart! Att jag dessutom hade underbara "Flickan som lekte med elden" som jag bara vill läsa mer av gjorde inte saken sämre, och jag har helt enkelt haft en riktig toppenvecka!
 
Vädret har varit klockrent solsken fram till i går, då hela familjen packade in sig i bilen för årets Österlen-tur. Kivik, Österlens chokladfabrik, Kafé Annorlunda, Simrishamn, Friden och andra favoritställen besöktes, och jag kan stolt meddela att jag körde bilen nästan hälften av vägen. Första gången på landsväg, och det gick i både 70 och 90 utan att någon blev skadad. Wohoo!

I onsdags gjorde vi också ett undantag och masade oss upp ur solstolarna, eller åtminstone jag och mamma... Vi åkte iväg till Falsterbo Horse Show och kollade in bl.a huntingen vilket var mycket trevligt, men bilköerna på väg dit och förlorandet av en styck kofta hade vi gärna varit utan... Nåja, det blir inte alltid som man tänkt sig!

Nu är vi hemma och vänder, tvättar lite och lämnar av Jakob+mamma som ska börja jobba i morgon. Jag lider med dem... I princip. I morgon åker jag & pappa ner för ytterligare en vecka vid havet, förhoppningsvis med samma höga solfaktor som förut. Annars får det helt enkelt bli lite mer minigolf, utflykter och magasin-besök än vad vi planerat, det går ju faktiskt det också. On vivra, on verra!


Kommentarer
Postat av: nicole

hahah roligt att jag gjorde typ exakt samma österlen-tur som ni fast i fredags. Nästan allt stämde in t.o.m kafe annerlunda!! <3

2009-07-20 @ 21:57:33
URL: http://nlindborg.blogg.se/
Postat av: tove

Såg dig på FHS men du var på långt avstånd o kände inte direkt för att skrika men hörde att du pratat med Lovisa ;)

2009-07-22 @ 11:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0