Oh Happy Day

Okej, jag känner att jag kanske borde förklara föregående, superspeedade inlägg lite? Haha, allt har bara varit så underbart sen i går kväll och hela dagen har jag bara varit supermegajättespeedad. JAG SKA SE COLDPLAY!!! 

Men vänta lite, är det inte Mikaela som har gått och drömt om det där i flera månader men tyckt att det var för dyrt? Joho, men ser ni nu har jag tänkt till lite här! Pappa har en lägenhet i Stockholm eftersom han jobbar där 3 dagar i veckan. Den får vi låna, och att det sedan råkar ligga ca 100 meter från Stadion där Coldplay spelar den 22/8 gör ju inte saken sämre. Pappa har även ett SJ Priokort med en massa poäng vilka vi kan utnyttja och åka gratis tåg på. Alltså; det enda som kommer att kosta något är konsertbiljetterna samt lite mat och shopping förstås ^^ Den här ekonomiska redovisningen la jag fram på lunchen igår hopp om att hitta någon som ville följa med mig, och på kvällen ringde Åsa. Nu är alltså biljetterna bokade och jag ska få se mitt favortiband sedan 2 ½ år tillbaka spela live. Fattar ni? Bokade. Biljetter. Köpta. Mina. Våra. Coldplay. Gaaah! :D  

Så, jag behöver väl kanske inte säga så mycket om hur dagen har varit i övrigt; det mesta har liksom känts underbart i alla fall. Tänk, vad en liten konsertbiljett kan göra! Jisses alltså, den 22 augusti 2009 kommer bli en av de bästa dagarna i mitt liv. Bara Stockholm som stad är superfint och härligt, så en helg där tackar man ju inte nej till. Och så dessutom det här, det kommer blir helt perfekt!! Gash, vad jag är glad! :D 

En annan sak som gör mig väldigt glad just nu är tanken på att jag äntligen hittat en medryttarponny som faktiskt står på MR. Annie frågade mig häromdagen i fall jag ville hjälpa henne att rida Esther lite då hon har svårt att hinna. Ingen kostnad eller någonting (:O), jag provred i går och vi kom överens om att jag ska börja med att ha henne i min grupp på torsdagkvällarna. Superkul ska det bli, det är en mysig ponny som hoppar som gud och jag är redan lite småkär ;) Visserligen finns det en hel del att jobba med i dressyren, men något ska man ha att göra! x) Så det känns också superroligt, härligt att hitta något som verkligen känns bra! :D

Okej, nu har jag blabbat på lite väl mycket känns det som här, jag ska sluta. Men det känns bara lite trevligt, allting gick plötsligt från att vara vintrigt januari-tråkigt till att lysas upp av sådana här små glimtar. Sure, jag lär stöta på en hel del motgångar under tiden i alla fall, men man får ju vara glad för vad man har :)

Nä, nu ska jag lämna er i fred och gå och kolla Top Model i stället. Kram på er!



 

Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Sv: Haha, jo att "snubbla" över kopplet med cykeln var ingen dålig idé ;) Det får man ta och fundera lite över tycker jag *Elakt skratt

2009-01-22 @ 17:41:36
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0