Stuck in the middle.

"Make your own recovery the first priority in your life."

Urk.
Nattens sömn blev inte den bästa, och sängens dragningskrafter var större än någonsin när klockan ringde. Hela kroppen fullkomligen skrek av motvilja och så fort jag reste mig upp det minsta kändes det som om huvudet skulle sprängas. Det i kombination med veckans längsta dag (som för övrigt inne håller fler timmar rast än lektioner)och ett jävla skitväder att cykla i kändes inte toppen direkt.  

Jag gick upp i alla fall, beklagade mig i några minuter och när jag ställde in smörpaketet in mikrovågsugnen samt drog på mig tröjan bak och fram, bestämde sig mamma för att det nog var bättre att jag stannade hemma i dag ändå. Förutsättningarna var dock att engelskboken skulle vara utläst och franskuppsatsen färdigskriven när hon kom hem. Mission completed, kan jag säga nu.

Det kändes förvisso grymt dumt att stanna hemma utan att må fysiskt dåligt (med undantag för huvudvärken då), men som mamma sa så behöver man faktiskt inte snörvla och hosta för att vara hemma. Man behöver en paus lite då och då, och det hade hon verkligen rätt i. Den här dagen behövde/behöver jag; stressa ner, få undan saker som måste göras och bara slappna av lite. Det var ett tag sen jag hade den möjligheten! Dessutom var det ungefär årets mest oviktga skoldag i dag (vad jag vet i alla fall) som, som tidigare nämnt, innehåller 2 timmars mer rast än lektioner, så jag tror det var bättre för lilla mig att stanna hemma i dag. Hoppas jag. Jag har faktiskt inte varit hemma en enda dag det här året heller, så det så.

Det är rätt sjukt ändå hur svårt man gör det för sig själv, egentligen. Jag stressar alltid, alltid upp mig över saker och ting och kan oroa mig i veckor för någonting som inte alls spelar någon större roll. Dessutom har jag en förmåga att alltid boka upp mig på för mycket ansvar, vilket inte gör läget mindre stressat. När jag inte klarar allting som planerat, får jag jättelätt jättedåligt samvete och kan gå och ha ångest över grejen i timmar efteråt. Hälsosamt. 

Nä, jag tror att vi alla skulle må bra av en lektion i hur man planerar sitt liv bäst och hanterar sig själv i diverse situationer, så skulle jorden förmodligen vara en mycket trevligare plats att bo på. Men det är inte lätt!

Nåja, nu ska jag gå och försöka göra något åt huvdvärken som just kom på återbesök, sorgligt nog.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: tove

ah vad härligt det skulle vara med en sån dag! :D

För tillfället har man alldeles för lite att göra vilket slutar i att man ligger stirrar rakt upp i taket och tänker, o det slutar aldrig i något bra , hah ^^,

2008-11-19 @ 14:20:56
Postat av: Cissi

Känner igen mig själv till 100 %...bilda klubb?^^

2008-11-20 @ 20:45:40
URL: http://breakingthedawn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0