Jullängtan.

Snön ligger fortfarande kvar och jag njuter i fulla drag! Jag tycker det är så oerhört mysigt när det blir vitt och blankt lite här och var, när man kan glida fram i stället för att promenera, när det knakar under skorna och ryker om munnen när man pratar. Ja, det är kallt och jävligt i bland. Och nej, det är inte alltid så mysigt att cykla i piskande snöstorm, men de där negativa delarna får man liksom tänka bort. Se det vackra i stället, med solen som får snön och gnistra och luften som är kall och frisk. Jag vet inte hur det är med er, men jag älskar det i alla fall! :D

Tiden sedan sist har varit bara bra, och en hel del har hunnits med. I fredags kväll var jag och såg den mycket efterlängtade "Twilight" på bio tillsammans med Nicole, Johan, Cissi och Nette. Himla bra film som absolut rekommenderas!!

Lördagen tillbringades mestadels i stallet med härliga människor (och djur såklart). På kvällen bar det av hem till Åsas lägenhet där vi och ett par andra lagade mat, snackade, snackade, snackade och kollade film. Riktigt mysigt och trevligt, det får vi göra om!

I dag var det KM i dressyr som jag, av någon underlig anledning, hade anmält mig till. Jag förstår inte vad det är med mig och min självkännedom, men på något vis slutar det alltid med att jag tiden innan tävlingen har smått ångest och undrar varför jag fortsätter att utsätta mig för det där gång på gång. Jag vet ju hur jobbigt jag egentligen tycker det är att tävla, men på nått vis slutar det oftast med att jag anmäler mig i alla fall. Det är ju faktiskt väldigt kul på sjävla dagen, men i bland undrar jag om inte de negativa delarna ändå överväger i vissa fall... Eller kanske inte?
Nåja, tävlade gjorde jag i alla fall och det gick väl lite si sådär. Det var med Ricki igen, men hon var otroligt spänd och nervös i dag kändes det som. Inne på banan gick det dock över förväntan, men domaren levde upp till sitt rykte om att vara snål. Allt som allt slutade vi dock som 3:a, vilket jag trots allt är nöjd med. :)

Nej, nu ska jag gå och kolla lite film tror jag. Eller så kan man ju vara duktig och packa & fixa inför morgondagen. Hmm, vi får se vilket jag väljer. Tjingeling!

 


Kommentarer
Postat av: Cazz

snö e jättefint man blir helt jätteglad de e du ente ensam om :) skithärligt å rida i snö åsså :) å de e nog värt att tävla trots ångest och annat :D tkr jag iaf :D

2008-11-24 @ 08:56:13
URL: http://eyeofthestorm.blogg.se/
Postat av: Erika

OKej, :) Vilken klass var det?

2008-11-25 @ 14:02:03
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: Cissi

Skit bra film :D

2008-11-25 @ 20:47:04
URL: http://breakingthedawn.blogg.se/
Postat av: Me, myself and I

Cazz: Joo, det är nog det. tillslut. ^^



Erika: Det var en LB. :)



Cissi: Jag kan inte annat än hålla med :D

2008-11-25 @ 21:12:31
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0