Att jogga i snöstorm

... är någonting jag inte hade provat på. Förrän i dag då. Upplevelsen kan väl beskrivas som skitjobbig, kall och stickande. Nått sånt. Lite mysigt när man väl fått upp värmen dock, men för det mesta var det ganska så otrevligt. Nåja, ut kom jag i alla fall och in också, om än lite snabbare än planerat. ^^

En annan ny upplevelse för dagen är att hoppa plint, vilket vi fick göra på gympan. Det var också...intressant. Gymnastik över huvudtaget har nog aldrig varit riktigt min grej då jag är våglig som en 80 årig tant när det kommer till sånt, och självklart tänker jag för mycket också. Hur fel man kan landa, vilka misstag man kan göra på vägen, hur ont det skulle göra om man råkade göra si och så... Inte jättebra för självförtroendet kanske, vilket är ganska viktigt i sådana här lägen. Om man inte är galet våghalsig och bara slänger sig fram förstås. Det kanske är så man ska göra? 
 Över kom jag i alla fall till slut, och det är ju alltid en bra början! Det var faktiskt inte alls så illa som jag trott, men hur jag sedan ska ta mig vidare och "utveckla min teknik" som läraren tjatar om vet jag inte riktigt.  Jaja, det tar vi då! Jag gör mitt bästa och bättre kan det liksom inte bli :) 

Just nu sitter jag och kollar tågbiljetter till den fina staden Linköping, hade tänkt åka upp och hälsa på nån gång mellan jul och nyår. Mysigare stad får man verkligen leta efter, jag bara älskar att vara där! Ska bli mysigt att komma upp när lite av julstämningen fortfarande finns kvar också, det gör liksom inte saken sämre. Dessutom har pappa samlat på sig en massa prio-poäng genom sitt pendlande till Stockholm, så biljetterna kommer inte att kosta mig något. :)

Nähä hörni, nu blir det planering som gäller. Har en del saker att tänka igenom, och det skulle kännas bra att få lite mera koll på saker och ting. Inköpslista till Ullared till exempel?
(Mobba mig inte, jag har ärvt det av min mor. Men det är kul att organisera! :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0