Baka baka pepparkaka

Låt mig inte se, och än mindre äta, en pepparkaka till i dag. I 2½ timmar har det har knådats, kavlats, tryckts och glasyrats (nytt verb, mycket fint) och nu är jag bara så trött på det. Men gott blev resultatet, och det är himla mysigt! I alla fall de första 1½ timmarna...

Jag flydde huset vid två-tiden för att ta mig in till stan och träffa Johanna; julfika och julklappsbyte stod på listan. I hela tre timmar blev vi fast på vårt favorit-fik där vi pratade om allt mellan himmel och jord och bara hade det allmänt trevligt. Den tjejen är allt bra oslagbar hon! <3

I övrigt har det inte hänt mycket sedan sist, i går tog jag en lång tur på stan med pappa för att leta julklappar. Då fick det samtidigt bli ett sorgset farväl av mina älskade bruna vinterstövlar som jag haft i drygt en månad, och de började redan släppa färg. Med tanke på pris & förväntad kvalitet är detta inte jättebra, så vi fick pengarna tillbaka. Men lite surt kändes det, jag gillade dem verkligen... :/
 

Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Sådana fikor tycker jag vi gör om. Måånga gånger <3

2008-12-21 @ 22:17:46
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0