Dancing the whole way home

Valborg. Denna omsusade, hatade och älskade högtid. Själv vet jag faktiskt inte riktigt var jag står i det hela, känner nog varken hat- eller kärleks-förhållande till det och inte heller bryr jag mig om att stressa över vad som ska hända. Go with the flow, liksom.

Valborg har det varit i alla fall, och trots att jag aldrig fick se något bål (glömde tiden, illa nog) så hade jag en mucho trevlig kväll! Det började med grillfest hemma hos Henke vid 5 på eftermiddagen och där fann jag, förutom Henke själv, Freddie, Erika, Nette, Johanna, Johanna nr 2, Victor och så en massa av Henkes kompisar. Vi bjöds på smaskig grillad kyckling med massor av tillbehör, chokladtårta, musik, ölspelet och allmänt chilledill. Underbart trevligt!

När klockan kröp sig framåt tolv plockade vi med oss våra tillhörigheter och styrde kosan mot KB. Där blev det dans och sång hela natten lång (jag vet att jag är grym på att rimma) med massor av random typer. Jag tror att KB tar priset för att rymma flest olika sorters typer på en och samma gång. 30-årig retrokille, 20-årig hiphopsnubbe eller 18-årig brat - de finns alla på KB! 

När det blev dags för detta fina ställe att stänga vinglade vi hem igen, och mina tår kändes som om de var brutna på mitten. 11,5 timmar i samma klackar, klå den du!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Lider med dig...

2010-05-01 @ 12:52:08
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0