Nostalgia

Hmm, känner att det varit lite dåligt med den seriösa uppdateringen här på senaste, men för första gången på rätt länge (känns det som) har vi faktiskt varit ganska överbelamrade av diverse skolarbeten. Jobbigt, men sant. Å andra sidan är det bara 76 dagar kvar till studenten i dag, så det känns ändå uthärdligt. Sen att det bär av till Nice om blott 9 dagar gör inte livet mycket surare, och då kan djupanalysen av hinduism ta sig någonstans. För vi ska till Nice!! :D

Denna fredageftermiddag spenderades på Entré med min kära mor, vilket var väldigt trevligt. Länge sen vi gjorde något så... Det var mest studentklädes-letning som gällde, då jag har en klänning sedan länge men behöver en kofta/kavaj/bolero/något att ha över axlarna också (klänningen är tub-modell, och det känns trots allt lite "naket" i längden). Det slutade med att vi köpte hem fyra olika alternativ, och efter åsikter från såväl familjen som Elina tror jag jag har bestämt mig för en nu. Den känns verkligen rätt, men jag tror jag ska konsultera en sjätte person också. Det kan väl inte skada? ;)

För övrigt var jag även tvungen att utnyttja rabattkupongerna vi fått på Åhléns, så även en härlig vårtröja och ett korallfärgat armband fick hänga med hem. Jag diggar vårens färger! 

I kväll har jag varit hos Elina en stund för allmänt skitsnack och trevligt umgänge. Vi blev alldeles nostalgiska där ett tag, och satt och pratade om Tok-Reine, studsbollsturneringar och alla andra sjuka saker vi haft för oss under de 11 (!) år vi nu känt varann. Det är helt sjukt vad mycket galna idéer vi haft! Många minnen att skratta åt... Samtidigt lyssnade vi på en massa 90-talsmusik på Spotify och skrålade med för fulla muggar. Är det förresten någon som inte minns nedanstående låt? Well, we certainly did! 



Okej, nu ska jag sova. I morgon blir det Köpenhamn för hela slanten, och då är det tidig uppstigning som gäller. Men det är det värt! :)

Kommentarer
Postat av: nicole

Ohh Nice!!! Jag vill åka nu! Vad blev det för något att ha över klänningen? När det kommer till låten så tror jag minsann att alla kommer ihåg den. Jag gör iallfall och jag kommer även ihåg att jag dansade till den i småstjärnerna typ 2 gånger :) puss

2010-03-20 @ 15:35:41
URL: http://nlindborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0