Working 9 to 5

Working 9 to 5, what a way to make a living, it's enough to drive you crazy if you let it...

Yesbox, jobbar är vad jag gör, och kanske är det den största anledningen till att 12 dagar har gått sedan jag senast lät fingrarna valsa över tangenterna på detta vis. Jobbet i Folkets park har alltså rivstartat, och segt är bara förnamnet... Men pengarna blir fina att ha!

Den senaste veckan har dessutom kryddats av en styck Cyrano att ta hand om, och när jag till slut landat hemma kring 9 på kvällen har jag utmattad rumlat i säng med besked. Återigen fascineras jag av dem som orkar med både jobb/skola och häst varje dag, året om... Nä, en vecka här och en dag där räcker alldeles utmärkt för mig - jag har ju trots allt ett liv att leva!

Nu kommer jag osökt in på ämnet midsommar, och i förrgår var det alltså dags för denna ljuvliga högtid. Dagen började med ett morgondopp i det blå, solen strålade och det var som upplagt för en härlig dag, kväll och natt! Firade gjorde jag på två håll; jag började traditionsenligt nog med familjen och två andra familjer nere i vackra Smyge. Vi fick en helt fantastisk dag med strålande sol - så ska det vara!

Firandet fortsatte senare för min del hos Nicole i Bunkeflo, och det blev nästan lika lyckat som när vi festade där för sisådär två veckor sedan. Grädde i håret, vodka på benen och vin i klänningen hade jag dock kunnat leva utan, men det är sånt man får leva med!

Idag har jag mixat stall & strand, och två dopp i havet samt en hel del förbättring av solbrännan har det blivit. Vattentemperaturen ligger nu kring 20 grader, och det är helt underbart skönt! Senare under eftermiddagen var det dags för Cyrre, och i dag red jag ut med Tove. Underbart det också, och känslan av att flyga fram i galopp bland allt det gröna är svår att slå alltså... Gillar vi sommaren? Japp!

I morgon är det back to business som gäller, men turligt nog får jag då två medarbetare att dela bördan med. Sedan är jag ledig igen tisdag & onsdag, och då blir det Smygemys och Österlen-tur som gäller. Sommarkänsla till tusen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0