In repair

Klirrklirr, klirrklirr. Vet ni vad det var? Det var ljudet av pengarna jag tjänat i dag, som trillade ner i spargrisen (läs bank-kontot). Jobbat är vad jag har gjort i dag, och just nu protesterar varenda muskel i hela mig (och hjärnan också, för den delen) vid minsta rörelse. Jag tror visst att det kallas trötthet, men det var värt 400 kronor!

Klockan 6 ringde klockan i morse, och det var bara att gå upp och bylta på sig tills man såg ut som en annan Michelingubbe. Sedan bar det av till stallet, där det blev jobba av hela förmiddagen. Jobbigt var det, men det blev en hel del goda skratt också, inte minst när jag skulle försöka ta in Bea som tyckte det var mycket roligare att skutta, stegra och springa runtom mig än att gå rakt fram. Roligt var det också när Ellington den store bestämde sig för att demonstrera att han minsann väger 600 kilo mer än mig, och sprang före med mig skrattandes i släptåg hela vägen in i stallet. Galna hästar!

Vi överlevde hela bunten i alla fall, och dagen i övrigt har varit bra, om än lite sömnig. Elina kom över för te och skitsnack vid tretiden, men annars har jag inte gjort mycket vettigt. Jag tänkte fortsätta kvällen med att se Johan Falk på TV, känns lite lagom intellektuellt belastande för min hjärnas tillfälliga skick...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ellington..skak på huvudet

Storhetsvansinne kallas det.

2010-01-25 @ 19:48:34
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0