Hej I-land!

1548 kronor. Så mycket pengar har jag gjort av med, inom loppet av drygt ett dygn. Det känns lite hemskt, faktiskt. Hemskt, och ganska sjukt. Inte för att jag inte hade råd, inte för att det inte gick till saker jag faktiskt behövde och tyckte om. Men bara principen sådär, att åka i väg och göra av med pengar. Vilken tur att man får lite återbäring då!

Vinterjacka, stövlar, klänning till herr iPod (han är lite av en transvestit), svarta byxor (äntligen ett par som passade perfekt!), partytopp och ridbyxor. Det är namnet på återbäringen jag fick av de 1548 kronorna jag gjorde av med, och jag måste säga att jag är oerhört nöjd.

Även det skrämmer mig lite, att man kan känna sig lycklig enbart på grund av att man fyndat fina saker. Här snackar vi I-landsmänniska alltså! Nåja, I-landsmänniska eller ej, jag är glad och nöjd i alla fall och känner mig nu lite mera redo att möta vintern. Ett par tjocka tumvantar saknas förvisso fortfarande, men det kommer det också. Såg ett par knallblå på HM i går vilka jag funderar starkt på att plocka med mig hem, även om färgen var lite galen. Vad säger ni, kan man gå ut med svart jacka, vit halsduk och knallblåa vantar, utan att riskera att förblinda befolkningen med sin brist på färgmatchning?




Kommentarer
Postat av: klara

jag måste bara säga att du skriver på ett så otroligt roligt sätt, med lite ironi på det hela men på ett galet sätt som i mina öron låter helt normalt.. love it!! det är nog därför man orkar läsa dina texter och det är därför man somnar när man läser igenom andras. - Positivt alltihopa! :)

2009-10-18 @ 18:38:11
URL: http://klma.blogg.se/
Postat av: Amanda

JA! Äntligen en färgstark människa (i bokstavlig mening). =D

2009-10-18 @ 20:03:51
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0