Dumma öron och kalla vindar

Ish, vad ruggigt allt är i dag. I morse cyklade jag till skolan med allvädersjacka, vantar, vinterhalsduk virad upp till öronen och vinterstövlar. Det är illa. Men vet ni vad det värsta är? Det var precis lagom varmt. Även när jag cyklade hem. Uscha!

Även jag känner mig lite småruggig i dag, och i morse vaknade jag med en helt sjuk värk i örat. Jättekonstigt är det, och den har hållt i sig hela dagen mer eller mindre. Aj! Min första tanke var öroninflammation, men med tanke på att jag inte har någon direkt feber eller liknande vore ju det lite skumt, eller? För tillfället känns det bättre, men när det väl gör ont så gör det verkligen ont. Onödigt, tycker jag. 

Summan av kardemumman är att jag sitter här med lite beslutsångest om huruvida jag ska rida i kväll eller ej. Å ena sidan vill jag verkligen, men samtidigt har jag inte tid att bli sjuk till helgen. Och om det nu skulle vara öroninflammation eller något annat dödligt känns det ju inte tiptop att träna och anstränga sig... Jaja, får väl försöka komma fram till ett beslut och lösa detta allvarliga världsproblem så småningom. Jag menar, vem bryr sig om flodvågor och översvämningar när man har viktiga saker som den här att ta itu med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0