Black Sunday afternoon

Jaha. Då var det alltså över. För den här gången. Det tredje och sista firandet av min födelsedag inföll i går, och nu är alla paket öppnade, all tårta äten och alla grattis sagda. Sorgligt, men ack så sant.

Jag ska inte klaga dock, för det har varit en hejdundrandes vecka, och i går kväll anordnade jag en liten middag för de bästa. 10 glada människor kom inrumlades kring halv sju, och det blev en himla trevlig kväll. Jag hade lagat pestokyckling med parmaskinka och pasta vilket blev väldigt lyckat om jag får säga det själv, åtminstone för att vara första försöket av ett nytt recept. Jag får dock erkänna att det kändes aningen segt att stå i mer än en timme och steka kycklingfiléer på lördagseftermiddagen, men det var det värt! Till efterrätt åt vi min traditionella Philadelphiaglass, mums!

När vi var färdigätna, färdigpratade och färdigdruckna fortsatte en del av oss ut på Möllan för att fira ytterligare. Vi gick till Volym vilket var fullpackat men väldigt trevligt, och jag utnyttjade för tredje gången det faktum att jag är 18. Det blev en Paradise Fizz till mig vilket var gott, men Daiqiri på Friday's är fortfarande bäst hittills, haha.

Vet ni vad jag ska göra på onsdag? Jag ska gå på chokladprovning. Prova choklad. Göra choklad. Lära mig om choklad. Äta choklad. Låter det inte alldeles underbart? Det tycker i alla fall jag, och det var Johannas present till mig. Jag längtar! Jag fick mycket annat fint i går också, bland annat min efterlängtade termosmugg (i dubbel upplaga xD), två böcker, ett superfint halsband, champagne, tvålar, bodylotion och teeeee! Me like!

Dagens dag har jag mestadels ägnat åt plugg, och jag började med att fara bort till kyrkan och gå på gudstjänst. Vi har fått en uppgift i religionen vilken går ut på att skriva om en religiös upplevelse av något slag, och då fann jag en gudtjänst i kyrkan 100 meter bort vara enklast. Det var riktigt mysigt faktiskt, kändes riktigt bra trots att jag har lite svårt att förstå vissa delar av kalaset... Har börjat skriva på arbetet nu i alla fall, och så har jag pluggat lite svenska och kollat genom min filosofiuppsats en gång till. Har egentligen fortfarande matte kvar att göra, men jag har blivit så orklös. Jag orkar helt enkelt inte stressa upp mig över det längre, utan jag tar det mer som det kommer. Om det sedan visar sig vara positivt eller negativt vet jag inte, men det återstår väl att se.

Fy, vad jag har babblat på. Jag ska sluta. Snart är det Top Model, men först tror jag att jag ska prata lite med min käre vän Derivata en stund. Jag har verkligen saknat honom! (ironin flödar)

Tjolahopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0