Folding chair.

Jag blev besviken när klockan ringde i morse. Ja alltså, inte för att jag brukar ligga och skratta av glädje i vanliga fall, men ändå. Jag var trött. Riktigt trött. Lika trött som jag var när jag vaknade på morgonen dagen innan lovet. Med andra ord hade inte den gångna veckans vila haft någon större inverkan på mitt energiflöde, utan det var back to business och en seriös brottningsmatch mot sängen precis som vanligt. Jag kunde väl i alla fall ha fått vara lite mera pigg?

Tydligen inte, och nu sitter jag här, med ett huvud som har åkt både tvättmaskin och torktumlare. Eller, i alla fall känns det så. Massor av saker har hänt i dag, och jag bara längtar efter att få lägga huvudet på kudden och slappna av. En bra dag har jag haft dock, om än lite seg. Det var skola som vanligt, och på eftermiddagen var det dags för vaccinationen med stort V. Måste säga att jag aldrig tagit en mindre smärtsam spruta - jag fick riktigt känna efter om det verkligen inte gjorde lite ont. Inte mig emot, och nu kan svininfluensan gå och dra något gammalt över sig.

Efter skolan for jag i väg till stallet för att umgås med Flisa som jag har hand om hela veckan. Det blev lite dressyr i Manegen vilket gick bra, det känns som om vi hittar varann allt mer. :)

När jag kom hem väntade tre underbara överraskningar; lammfilé med klyftpotatis & bearnaisesås (på en måndag!), mammas nybakade sockerkaka och ett paket från CDON.com. Lycka! Äntligen är jag alltså stolt ägare till Regina Spektors nya lilla underbaring, Anna Ternheims "Leaving on a Mayday" och filmen "PS I love You". Behöver jag ens berätta vad som gått på högvarv i högtalarna här hemma?


                                           


Kommentarer
Postat av: klara

vilken lyxmiddag! OCH efterrätt, lyx ;)

2009-11-02 @ 22:50:18
URL: http://klma.blogg.se/
Postat av: nicole

Lammfilé med klyftpotatis och bearnaisesås slår ikeas kycling med hästlängder!!!!

2009-11-03 @ 15:44:00
URL: http://nlindborg.blogg.se/
Postat av: Yowhanna

Den filmen är SÅ bra!

2009-11-03 @ 20:07:53
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: Yowhanna

Sv "Suck": :O Vilket kap! :D

2009-11-03 @ 22:36:32
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Skivorna lät bra, men den filmen är riktigt tradig.. Iof har jag aldrig sett slutet.

2009-11-05 @ 12:27:49
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: tove

Ohh, Regina Spektor & Anna Ternheim :D

2009-11-07 @ 10:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0