40 days and 40 nights

Nu var det lite länge sedan jag skrev igen, men det bara blir så ibland. Våren är här, solen och värmen hänger med och då känns det helt enkelt mycket mer lockande att ta plats i solstolen eller gå en promenad än att sätta sig framför en datorskärm. Dessutom har det precis landat en sådan där skolarbetes-bomb framför fötterna på mig vilket kräver en hel del tid, och så har det senaste dygnet spenderats nere i mysiga Smyge, borta från verkligheten. Hmm, räcker det kanske med ursäkter nu? ;)

I vilket fall njuter jag för tillfället av en plugg-paus, behövligt! Jag har läst någonstans att man inte kommer någonvart i fall man pluggar längre än 40 minuter i sträck, så det får bli lite 10-minuterspauser här och var. Visserligen händer det ganska ofta att jag pluggar mer än 40 minuter sträck då jag tycker att det blir lite konstigt annars, men i bland får man helt enkelt förlita sig på vetenskapen...

Valborgs-firandet blev precis så trevligt och mysigt som planerat, om inte bättre! Det blev jag, Johanna, Cissi, Nette, Louise och Agnes som slog oss ner på ett par filtar i Pildammsparken för att grilla - tillsammans med resten av Malmös befolkning. Nåja, kanske inte riktigt, men jäklar vad folk där var! :O Senare under kvällen träffade vi även Nicole, Johan, Frida och Camilla en stund vilket var ytterst trevligt. Elden var superfin, och jag gillade pyrotekniken & scenframträdena som var före också. En lyckad kväll, med andra ord!

Fredagen spenderades till hälften hemma hos Johanna där jag även hade sovit över. Så där värst mycket sömn vet jag ju dock inte om det blev, vi hade en hel del att snacka om om man säger så... Nattliga samtal från såväl Axel & Nette som Agnes fick vi också ta del av, men det är ju trevligt med lite underhållning! ;) På kvällen var jag i alla fall med Cissi på bio och såg "The Reader", en superbra film som man verkligen ville se mer av!

I går var jag först en stund på MR för att umgås med Caysa & beskåda dressyrtävlingen som jag fortfarande är skitsur över att jag inte får vara med på. Dummadumma rygg som inte kan sluta göra ont! :( Det gick i alla fall jättebra för alla som tävlade, och domaren verkade superschysst! :)

Det senaste dygnet har som sagt spenderats nere i stugan i Smyge, och där var det lika fridfullt & vackert som vanligt. Snacka om avkoppling! Vi röjde upp lite i huset efter vintern, så nu står det redo för ytterligare en härlig sommar... Jag längtar!

Nixpix, nu blir det back to reality, men först bjussar jag på en bild av utsikten från stugan i går kväll. Naturen är verkligen vacker ibland...

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Yowhanna

:) <3

2009-05-04 @ 20:10:54
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0