Bakabakakaka

Deciliter, mjöl, vispa, gram, smör, blanda, teskedar, bakpulver, dela, matskedar, kakao, grädda, kanel, äpple, ugn...

I dag har jag bakat. Och bakat. Och bakat. Sedan bakade jag lite till, och i köket finns numera allt från kladdkaksmuffins och rulltårta till chocolate chip-kaka och äpple/kanel-muffins. Mums!

Som tidigare nämnt innebär denna onsdag slutet på min hälsomånad, och jag ska börja leva normalt igen. Hej chips, godis, läsk och kakor, nu ska jag äta upp er! :D Mja, kanske inte allt på en gång, men ändå... Det har faktiskt inte känts lika jobbigt denna gången som tidigare, utan vips så hade en månad gått förbi. Okej, jag unnade mig en glass och ett par bitar 70 %-choklad någon lördag sådär, men ändå. Funderar lite på att köra ännu ett race innan/under sommaren, men vi får se hur det blir med den saken. Just nu ska jag bara leva livet, och sedan är det USA om två (!) veckor och där ska jag minsann leva allt annat än häsloliv. Starbucks, Ben & Jerry's, Häagen Dazs, Al's Pancakes... Viktväktarna here I come! ;)

Ikväll ska jag ha mys/filmkväll, och till mitt förfogande har jag "Twilight", "Patrik 1,5", 200 g Marabou, dagens bakverk och så lite lösgodis. Som sagt; viktväktarna here I come!

Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Åååh :D Nice^^

2009-05-21 @ 13:56:48
URL: http://yowhanna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0