Cursed

Hoppsan, där rök visst min vänskap med melodifestivalen. Inte för att det var ett dåligt bidrag som vann, inte alls. Den skönsjungande killen med rådjursögon fick min röst och jag gillade det han gjorde, men jag har fortfarande inte kommit över Sveriges 21:a plats. Jag förstår det verkligen inte, och det beror inte enbart på att jag själv var tokig i vårt bidrag. Nej, jag förundras också över att vad vi än skickar så tycks det gå lika dåligt varje år. Vi har skickat The Ark med härlig rock, Perrelli med klassisk schlagerdisco och Malena Ernman med opera, men ingen av dem har fått bättre än 18:e plats. Vad säger ni, ska vi ta Lars Winnerbäck, Markoolio, In Flames eller Lasse Berghagen nästa år? 




Kommentarer
Postat av: nicole

hahah trots att jag är ett stort fan av lasse är han inte någon vi vill se i esc!!! ;)

2009-05-17 @ 18:27:29
Postat av: Emmelie

Jag är lika mycket i chock som du... Jag fattar inte alls varför Malena kom på 21a plats. Det måste vara de jurygrupper som satts in, som vägrade ge La Voix poäng. Hon är ju hur bra som helst, och låten är jag precis som du helt galen i. Jag fattar verkligen ingenting...

2009-05-17 @ 22:10:25
URL: http://pingvinens.blogg.se/
Postat av: Cazz

IN FLAMES! :D vem vet det kanske funkar? the ark trodde man ju helt klart skulle vinna, malena trodde man skulle komma sämst 5:a.. tror inte det är många som röstar, nog därför resultaten blir lite småkonstiga ^^

2009-05-18 @ 09:10:00
URL: http://svampispuffargult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0