Material girl

Jag har kommit i en sån där missnöjd period då jag bara tycker att alla mina grejer är värdelösa och att jag inte har något snyggt alls att ta på mig på morgonen. Det är hemskt, och jag skäms riktigt mycket över mig själv! Jag menar, här står jag med en garderob full av kläder som jag själv köpt att välja bland, och så är jag inte nöjd! Samtidigt lider folk i andra länder av krig, fattigdom och svält, och där står jag och klagar! Usch ja, i bland känner jag mig verkligen girig, bortskämd och dum, men jag antar att det har en del att göra med vanor också. Är man van vid att ha det så bra som vi har det i Sverige så blir man nog rätt lätt bortskämd på det sättet, eller vad tror ni?

På tal om kläder och bortskämd hann jag ta en liten titt in på Storgatan innan bion jag var på med franskan i eftermiddags (boooring!). Hittade en riktigt snygg liten klänning i svart och vitt som jag nog ska visa (blinkblinkblink) far min på lördag då vi ska gå i stan. Särskilt dyr var den inte heller, så det kan jag (han) nog unna mig tror jag :) För övrigt har dagen varit trevlig (men lååång) och bjudit på en del trevliga överraskningar. Den vanliga onsdags-lunchen hos mormor var precis så smaskig som vanligt, och på mattelektionen blev jag för en gångs skull inte stressad, utan hann göra allt jag behövde. Svenskproven gavs tillbaka och det blev MVG på det för min del, alltid härligt!

Nu ska jag gå och ta något litet att äta innan det blir till att hälsa på John Blund (fast först lite mys med herr iPod). Jag har trots allt en härlig lektion i företagsekonomi att hålla mig vaken på i morgon, underbart!

Buona notte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0