Syskonkärlek

Vad är det som gör att just syskon ser varandra som universums största irritationsmoment? Varför tycks just syskon alltid ha en sån där dålig personkemi och störa sig på varann hela tiden? Jag menar, det är ju egentligen bara två personer här i världen. Två helt vanliga personer med olika personligheter, precis som alla andra. Så varför bråkar just vi syskon? För att vi bor under samma tak? Njae, jag kommer hur bra som helst överens med både mamma och pappa (oftast), och dem bor jag precis lika mycket med. Men mellan mig och min käre bror tycks det alltid finnas något som är irriterande, provocerande som gör att vi tjafsar nästan varje dag. Hur kan det vara så? Inte kan det väl enbart bero på oss som personer? Vilka hemska människor vi måste vara i så fall...^^



Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Jag har svaret: Syskon är födda till att vara livets rivaler. Man är helt enkelt född och programmerad till att hitta minsta fel hos sitt syskon att störa sig på. Punkt.

2009-03-10 @ 22:27:22
URL: http://yowhanna.webblogg.se/
Postat av: tove

Håller med Yowhanna men faktiskt är ena av mina brödrar (ABSOLUT inte elias) jag står närmast men sen tror jag också det är att vi har 7 års skillnad mellan oss, men jag kan nog säga att han är en av mina bästa vänner. Skumt men vet inte hur många gånger jag suttit inne hos honom på helgnätter o bara snackat. Hur skönt som helst!

Mina föräldrar är dock en annan femma .. men men ^^

2009-03-11 @ 20:34:40
Postat av: Me, myself and I

Huum, det ligger nått i det där :)

2009-03-11 @ 21:07:10
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0