Shit happens, life goes on.

Nu är det skärpning som gäller! Jag ska sluta tänka, sluta känna och börja leva positivt glatt igen. Ingenting blir bättre av att gå och gräva ner sig i hur mycket jag saknar honom, för det går inte att göra något åt. Det är dags att acceptera, inse fakta och gå vidare, även om det kommer att gå i vågor. Han kommer inte tillbaka och jag kommer alltid att sakna honom, men livet går vidare. Man får vänja sig vid det mesta, även om det innebär att leva utan sin bästa vän. Jag fick 4 underbara år och ska vara så jäkla lycklig för det i stället. Älskling! Det blir bra nu.

Vädret tycks hålla med mig verkar det som, för solen strålar och det är hela 12 grader varmt! I går åt jag min första lunch i solen ute i trädgården, riktigt mysigt! Familjen har precis packat ner sig till Smyge för att göra första vårröjningen, men jag fick stannna hemma på grund av min förkylning som ännu inte lämnat mig. Jag är inte riktigt fit for trädgårdsarbete i havsklimat om man säger så... Dessutom skulle Jakobs kompis Sara med sina två hundar också klämma in sig i bilen, så det var nog lika bra det. Inte ens lilla jag hade nog fått plats ^^

Innan de åkte bjöds de dock på en ytterst delikat frukost, om jag får säga det själv. Jag blev tipsad om ett recept på American Pancakes av Nicole i veckan, och var inte sen att testa saken! I hälften av smeten hade jag i lite krossade hallon medan resten fick vara "au naturale" och gud vad gott det blev! Riktigt lätt att göra (fast låt smöret svalna innan du gör något annat xD) och supermumsigt var det. Vill ni ha receptet? Kolla in på Nicoles blogg vettja!

Okej, nu ska jag försöka ta itu med lite franska som ska vara klart i veckan. Eller så lägger jag mig i solen och läser lite först. Hmm, svårt val...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken possitiv attityd du har! Fast det visste jag redan men ändå kul att se! Kul också att du gillade recptet på pannkakorna =)

2009-03-29 @ 16:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0